lutego 18, 2014

Kasikowe przed i po :)


Gdy robię coś przy obróbce zdjęć, lubię sobie zapisywać ciekawe efekty w postaci "przed i po". Może nie tyle, co ciekawe efekty, ale to, gdzie udało mi się zrobić coś "przełomowego", dojść do czegoś nowego. Nie po to, by się chwalić, ale żeby pamiętać, że to zrobiłam i że to faktycznie zrobić się da. Całkiem przydatne, a i przy okazji można niektórych zadziwić :)) Jeśli macie jakieś pytania odnośnie zdjęć/fotografii, piszcie - chętnie wdam się w dyskusję :D


Początkowo nie było to nic wielkiego, ale już na początku widać efekty - żywsze kolory, lepiej podkreślone. Chociażby zad tego pięknego gończego (Hamiltona dla zainteresowanych). W oryginale jest lekko niebieskawy, po obróbce zyskał właściwy czarny kolor. Niestety nie udało mi się wyeliminować czerwonych oczu, ale psiak miał chyba jakieś schorzenie i zaczerwienione spojówki :(


To przy tym zdjęciu mocniej pokochałam Lightrooma i zachęciłam się do zabawy opcjami i poprawiania zdjęć. Różnica? Ogromna! Po obróbce wyraźnie widać pręgowane znaczenia na głowie, piękny brązowy kolor łat i ładną biel ba piersi. Tło także zyskało na kolorach, całość sprawia wrażenia żywszej i chętniej się patrzy :)


Zdjęcie wykonane z dość małej odległości z nałożoną soczewką makro i nie jestem pewna ale chyba z flashem. Kwiatu niemalże w ogóle nie widać, jest żółtą plamę z jakimiś odblaskami. Z tym zdjęciem szczerze mówiąc się zwyczajnie bawiłam. Był którymś tak kwiatem i stwierdziłam, że dam sobie spokój, więc zaczęłam testować różne opcje. I byłam tak zadowolona z efektu, że aż musiałam go zapisać. Chociaż dalej nie do końca podoba mi się sam kwiat, ale nie wiem, jak się dobrać do szczegółów i czy da się edytować konkretny fragment. Może kiedyś.


Pręgowane umaszczenie jest moim ulubionym, najlepiej je widać na umaszczeniach i w ogóle nadaje psu jakiś taki tajemniczy wyraz, w tym wypadku padło na japońską akitę inu. Piękne psy :) Nie muszę chyba mówić, jak bardzo obróbka tutaj pomogła?


Charty, zaraz po pręgowcach są moimi ulubieńcami, jeśli chodzi o zdjęcia - piękne, majestatyczne, nieważne jak je sfotografujesz, zawsze wychodzą świetnie. Jasne umaszczenia są problematyczne, łatwo przepalić i nie będzie widać bardzo jasnych znaczeń, ale na szczęście udało się odratować :) Na zdjęciu rosyjski borzoi.


Saluki, najpiękniejsze charty ze wszystkich, perska duma. Trochę chyba przesadziłam z tłem, ale całość mi się bardzo podoba :)


Niestety w przypadku tego mopsa nie udało mi się pozbyć niebieskich odblasków, nie do końca jeszcze wtedy wiedziałam, jak to zrobić, ale jeśli spojrzymy niżej...


... to zobaczymy, że rottweiler już pozbył się brzydkiego niebieskawego umaszczenie i zyskał piękne, podpalane. Chociaż pysk jakiś nieostry wyszedł. Ale z tego zdjęcia jestem szczególnie dumna :)


Piękny toller to moja pierwsza zabawa z wyłączeniem tła i zachowaniem samego psa. Ciekawy efekt i całkiem niezła zabawa. A do tego zabójczo rudy szczeniak w tle. Trudno go przegapić, prawda?


A na koniec... Kto powiedział, że z jpg nie da się nic zrobić? Po szybkim przepuszczeniu przez lightrooma wyszedł pięknie wyostrzony biały szwajcar (ciut jasny, wiem, ale było naprawdę na szybko :D) ze świecącymi oczętami. Mam obsesję na punkcie takich oczu. Naprawdę <3

Może chcecie podzielić się swoimi zdjęciami?
Możecie je wysłać na adres: kat.szemberska@onet.pl
Albo... napisać pod postem!
Zawsze mile widziane <3

Po więcej zdjęć zapraszam na: 
https://www.facebook.com/foto.szemberska
Co prawda mało aktualnie, ale czasem się coś wrzuci.
Tak mi się wydaje, że większość będzie tutaj :D

2 komentarze:

  1. Hej! :)

    Piękne przeróbki zdjęć! Ty to masz talent! :)) My nawet nie mamy tak dobrych programów do upiększania zdjęć, toteż nie wychodzi nam to najlepiej. Ten program "Lightroom 4" to świetna rzecz! :)

    Pozdrawiamy! :**
    z-t-p.xx.pl

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger