lipca 07, 2014

Co by tu sfotografować? Part TU :D

 Chipz - Ringa Ding Ding.mp3

W poprzedniej części przedstawiłam Wam dwa zagadnienia: zwierzęta i rośliny. Czym zajmiemy się tym razem? Cóż, to jest dobre pytanie. Gdybym miała iść stopniem trudności, powiedziałabym: nie wiem. każdy temat może okazać się łatwy i trudny. Wszystko zależy od tego, z jakiej perspektywy się na niego spojrzy.
Ale dość ogólnikowania, przejdę wreszcie do rzeczy. Po roślinach i zwierzętach, warto spojrzeć szerzej. Obie kategorie można fotografować w dwóch miejscach - w domu bądź w plenerze. I poniekąd to właśnie plenerem się dziś zajmiemy. Przez plener mam na myśli teren otwarty, czyli równie dobrze mogę mówić w tym momencie o fotografii krajobrazu. Moim zdaniem jest to jeden z trudniejszych tematów, bo czasami naprawdę trudno jest zrobić dobre, nie poruszone zdjęcie.
W tej dziedzinie można fotografować właściwie wszystko - góry, lasy, jeziora, morza, łąki, wybór tematów jest naprawdę ogromny. W sumie panoramy też mogę tu zaliczyć, ale o tym innym razem, bo się rozgadam za bardzo. Przy fotografowaniu krajobrazów bardzo ważny jest dobór miejsca - nie fotografujmy byle czego, bo jaki w tym sens? Mnie osobiście zawsze pociągały zdjęcia gór i wszystko, co jest z nimi związane. Góry to bardzo dobry temat na zdjęcia, zwłaszcza wtedy, gdy w tych górach jesteśmy. Nie trudno tu też o dobre ujęcia.
W krajobrazie ważne jest, aby używać statywu, zwłaszcza wtedy, gdy fotografujemy otwarte tereny. Kiedy idziemy fotografować panoramy, nawet nie myślmy o nieużyciu statywu. Bardzo trudno jest zrobić dobre panoramiczne zdjęcie z syndromem trzęsących się rąk. Tak, wiem coś o tym.
  
© mjagiellicz.deviantart.com

Ogólnie rzecz biorąc warto jest próbować. Powyżej umieszczam przykładowe zdjęcie krajobrazu, tutaj akurat trafiła się droga, również bardzo ciekawy temat, ale o tym innym razem. Kilka osób prosiło mnie o zdjęcia, tak więc proszę bardzo. Ale niestety zdjęcie nie jest moje, wybaczcie, ale w krajobrazy się jeszcze nie zagłębiłam, statyw mi się za bardzo chybocze i w sumie to mi nie wychodzą :)

3 komentarze:

  1. Świetny blog, ciesz się że tu wpadłam, na pewno plenr jest trudniejszy do fotografowania ale wszyscy przyznają że ciekawszy. Chociaż zdjęcia ludzi, psa lub kota na zwykłej białej lub szarej ścianie w domu, również mają nutkę tajemniczości.

    Oczywiście obserwuję i czekam na kolejną notkę, a Ciebei zapraszam do mnie na bloga o tematyce Króla Lwa mam nadzieję żę kiedyś oglądałaś film i przeczytasz dokładnei prolog oraz skomentujesz go :) jesli się spodoba proszę o obserwację:

    http://kopakrol.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ''Przez plener mam na myśli teren otwarty, czyli równie dobrze mogę mówić w tym momencie o fotografii krajobrazu. Moim zdaniem jest to jeden z trudniejszych tematów, bo czasami naprawdę trudno jest zrobić dobre, nie poruszone zdjęcie.'' Nie jest trudno zrobić dobre, nieporuszone (<--- ''poruszony'' jest to przymiotnik, więc z ''nie'' piszemy łącznie) zdjęcie. I wcale nie potrzeba do tego statywu. Wystarczy po prostu dobrze ustawić parametry :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia zrobione w plenerze mają coś w sobie niesamowitego. Niestety nigdy nie uchwycimy piękna przyrody, aparat nigdy nie odda tego co widzą nasze oczy :)

    Pozdrawiam i zapraszam :)
    http://smartysally.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger