maja 14, 2018

Terry Goodkind - "Dług wdzięczności"



Terry Goodkind - "Dług wdzięczności"
Seria: Miecz Prawdy, Tom 0
Stron: 139
Wersja: mobi
Wydawnictwo: Rebis

Nie wiedzieć czemu, serię Miecz Prawdy zapamiętałam jako Magiczny Miecz, a potem głupia się dziwie, czemu nie mogę nigdzie znaleźć adnotacjo na tej temat w moich notatkach. No ale jak znaleźć coś, czego nie ma? No cóż.

Miałam plan już od dawien dawna, aby tę serię w końcu ruszyć, skoro wisi mi na kundelku odkąd go zakupiłam (z dwa lata już będą), ale jak wisi tak wisi (jak i x innych książek :D). Pierwsze spotkanie z serią nastąpiło poprzez serial (krytycy zjedli, fani zmieszali z błotem etc), który bardzo mi się podobał, ale zawiodłam się, bo był krótki, chyba tylko dwa, może trzy sezony. na swój sposób zakochałam się w tym świecie i jak odkryłam książkę, wiedziałam, że muszą ją przeczytać. 

No ale... Zgrzyt pierwszy - fantastyka. Kasik i fantastyka nie są kochającym się duetem. Akceptują się, tolerują, czasami razem gdzieś wyjdą, ale nie jest to wielka miłość. Zgrzyt drugi - ilość tomów. No kurde, lubię sera, ale fantastyka + wielotomowość = boże, co ja robię. Nie wspomnę już o ilości stron, które ma każdy z tomów, bo to jest materiał na inną historię. 

Ale, ale! Nastał ten magiczny dzień kiedy sięgnęłam po pierwszą książkę, którą miałam zapisaną i olaboga, w jeden wieczór mam już 50%! O ja fajna, o ja wielka, jak mi to szybko idzie. Szkoda tylko, że potem ogarnęłam, że to nie jest pierwszy tom, tylko tom z serii, traktujący o wydarzeniach długo przed pierwszym tomem i że ma ledwie 139 stron. Ale pochłonęłam, podobało mi się, mimo tak małej ilości stron miała wartką i spójną akcję, początek i koniec, chociaż taka mała liczba sprawiła, że tylko cały czas zastanawiam się, jaka historia kryje się Matką Spowiedniczką i Pierwszą Spowiedniczką. Strasznie lubię Zedda, mimo iż wydaje się, że ma w dupie wszystko i wszystkich i jedyne, na czym mu zależy to jego wielka moc.

Jeśli serial choć trochę odzwierciedlał książki, to myślę, że będzie to fajna przygoda na dłużej. (ale te 700 stron to ja mam ochotę zamordowić, serio).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger