maja 25, 2019

Atypowy, sezon 1


Sam jest osiemnastolatkiem ze spektrum autyzmu. Wszyscy dookoła uważają go za dziwnego, łącznie z nim samym. Niekiedy jedyne, o czym marzy, to być normalnym. Uczęszcza na terapię, na której wraz z terapeutką Julią stara się zrozumieć niektóre rzeczy, które dla innych są normalne. Nie wie, kiedy ktoś jest zły, nie odczytuje sygnałów. Postanawia wyjść spod matczynej kontroli i znaleźć dziewczynę. Niestety nie jest to tak proste, jakby się wydawało, ale prowadzi do szeregu zabawnych i dramatycznych sytuacji.

Od razu powiem, że jest to naprawdę dobry i fajny serial i sama czuję się trochę zaskoczona, bo łyknęłam cały sezon w 1 wieczór. Sama byłam w szoku! Trzymałam książkę na kolanach, ale kompletnie nie mogłam się na niej skupić i mój wzrok wciąż uciekał w stronę telewizora, więc w końcu dałam sobie z tym spokój i skupiłam się na oglądaniu. 


Sam jest z jednej strony dorosłym człowiekiem, a z drugiej przypomina takiego nieporadnego szczeniaka, który bardzo chce dopasować się do otoczenia, ale wciąż potyka się o własne łapy. Zadaje mnóstwo pytań, robi notatki, a każdą sytuację musi rozłożyć na czynniki pierwsze, aby zrozumieć, co poszło nie tak i dlaczego coś jest takie, a nie inne. Ma mnóstwo wsparcia ze strony rodziny i najlepszego przyjaciela Zahida. Za to szkolni znajomi - cóż, jest to typowa szkolna dżungla i walka o przetrwania. 

Nie wiem, jak to się dzieje, ale ostatnio całkiem dużo u mnie książek i seriali, których akcja dzieje się w szkole... Staram się odchodzić od tego tematu, ale ciągle do niego wracam. Atypowy na szczęście na tej szkole zbytnio się nie skupia, jest ona raczej w tle, co działa na plus, bo nie skupiamy się na tej całej teen dramie, a na chłopaku ze spektrum autyzmu, który pragnie żyć normalnie. Jednocześnie towarzyszymy jego siostrze oraz rodzicom, z których każdy przeżywa jakiś swój wewnętrzny dramat, ale nie jest też pozostawiony sam sobie, ani nie jest po prostu postacią w tle.

Całość, moim zdaniem, wypada bardzo dobrze i mam nadzieję na równie satysfakcjonujący ciąg dalszy.

Tytuł: Atypowy
Tytuł oryginału: Atypical
Sezon: 1
Odcinków: 8
Czas trwania odcinka: 36 min
Stacja: Netflix

4 komentarze:

  1. Ja kiedyś zaczęłam pierwszy odcinek, ale się nie wciągnęłam i dalej już odpuściłam. Ale w sumie nie wykluczam, że zrobię drugie podejście, ostatnio te krótsze produkcje bardziej mnie przyciągają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej czasami jest obejrzeć krótszy serial, niż taki, który ma po 22 odcinki i 7 sezonów! Też doceniam krótszą formę :D

      Usuń
  2. "Atypowy" jest bardzo ciekawym serialem, który również mnie się podobał. Nie mogę się doczekać aż pojawi się kolejny sezon!

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger