czerwca 04, 2019

The Code, sezon 1


Na pustynnym obszarze Nowej Południowej Walii dochodzi do wypadku samochodowego, w którym skradziony wóz uderza w ciężarówkę transportową. Do dwójki ciężko rannych nastolatków rdzennego pochodzenia nie zostaje wezwana żadna pomoc. Wydarzenie pozostałoby niezgłoszone, gdyby na jego trop nie wpadli bracia Ned (Dan Spielman), początkujący dziennikarz mediów internetowych i Jesse (Ashley Zukerman), działający w społeczności hakerskiej. Wstawienie do internetu filmu z wypadku, podesłanego im z anonimowego źródła, wikła obu braci w nielegalne powiązania dużego biznesu, wielkiej polityki i aborygeńskiej mniejszości - opis wydawcy.

The Code zdecydowanie nie wbija się w ramy żadnego ze znanych mi schematów, no może poza tą całą walką ze złą korporacją. Dwoje braci, z czego młodszy (jeśli dobrze wywnioskowałam), ma jakieś spektrum autyzmu lub inne upośledzenie.. W sumie mam wrażenie, jakby miał Aspergera, bo jest piekielnie inteligentny, ale jednocześnie wrażliwy na otoczenie i bodźce, choć nigdy nie pada to na głos, bądź ja to przegapiłam. Tak czy siak do końca normalny nie jest, ale za to do perfekcji opanował posługiwanie się html-em ;) i włamanie się do rządowej bazy nie stanowi dla niego problemu. Problemem jest starszy brat, który ogranicza mu dostęp i odłącza internet, bo doskonale zdaje sobie sprawę, że "czas na internet" to nie zwyczajne surfowanie.


Ciężko mi trochę podsumować ten serial, bo jest dosyć trudny w odbiorze i nie łatwo się na nim skupić i wciągnąć. Szczerze mówiąc bardziej zainteresowała mnie sama historia dwójki braci, niż akcja tocząca się w tle i ten cały spisek. Nie wiem, albo zostało to źle ukazane, albo mnie to po prostu nie interesuje. Godzinny format seriali też nigdy nie był moim ulubionym, mam wówczas wrażenie, że te odcinki są po prostu za długie.

W sumie, jedyne, co mogę jeszcze dodać, to fakt, że te osiem odcinków nieco mnie wynudziło, ale zaciekawiło na tyle, że sięgnę po drugi sezon. W końcu chcę wiedzieć, o co tam chodzi, a pierwszy sezon nie dał mi odpowiedzi na żadne pytanie. Raczej je namnożył. Zabrakło mi też jakiegoś czystego zakończenia sezonu, bo je przegapiłam i niezauważenie przeskoczyłam do sezonu drugiego...

Tytuł: The Code
Tytuł oryginału: The Code
Sezon: 1
Odcinków: 6
Czas trwania odcinka: 56 minut
Stacja: ABC

5 komentarzy:

  1. Nie wiem, czy to serial dla mnie, tym bardziej, że mam przed sobą jeszcze masę innych, z którymi bardzo chcę się zapoznać. Może kiedyś!

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też coraz bardziej przyzwyczajam się do krótkiej formy seriali i te godzinne odcinki już mnie męczą. Do The Code nie jestem szczególnie przekonana, w sumie sama nie uważasz go za jakiś wybitny, a tyyyyle seriali czeka na obejrzenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym kiedyś powiedzieć, że na mojej liście seriali nic nie ma :D

      Usuń
  3. Ciekawe 😁 nawet nie wiedziałam że taki serial istnieje

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger