września 23, 2021

Joanne MacGregor - Jej wysokość P

Payton ma siedemnaście lat i ponad 180 cm wzrostu, co czyni ją najwyższą dziewczyną w szkole. Zdeterminowana, aby zmienić swoje życie, decyduje się na przyjęcie zakładu. Jeżeli pójdzie na trzy randki i bal maturalny z kimś wyższym od siebie, wygra 800 dolarów, dzięki którym wyrwie się ze swojego koszmaru. Problem jej dość spory, bo na liście kandydatów znajduje się tylko pięć nazwisk, a chłopak, który wpadł jej w oko, umawia się z dziewczyną dużo niższą od Peyton…

Zacznijmy od tego, że nasza bohaterka jest bardzo zabawną i ciekawą osobą, która skrywa się za kompleksami na punkcie własnego wzrostu, a mi historia momentami niesamowicie przypominała Netfliksowski film Tall Girl - nawet sprawdzałam, czy nie mają ze sobą nic wspólnego (o dziwo nie!) i musze przyznać, że ta książka jest o niebo fajniejsza od tamtego filmu. 

Payton nie ma też łatwego życia - jej mama jest chora, ojciec ich zostawił i założył nową rodzinę, skrywa w sobie mnóstwo sekretów, które niszczą ją od środka. Zna ją tylko i wyłącznie jej najlepsza przyjaciółka, resztę świata odepchnęła i trzyma na dystans. 

Pierwsza połowa tej książki ciągnęła mi się jak flaki z olejem. Niby czytałam, niby strony leciały, ale ja miałam wrażenie, że fabularnie stoję w miejscu i trochę traciłam zapał, dlatego część przesłuchałam, żeby w ogóle ruszyć naprzód. I była to dobra decyzja, bo po słabym początku, dostałam absolutnie urocze zakończenie i emocjonalnie ciężki środek!

Bardzo podoba mi się relacja Payton i Jaya z samego początku, ich zakładzik w restauracji (hellou, jaki chłopak całuje cię, żebyś mogła wygrać zakład z kumplami?) i przypadł mi do gustu pomysł drugiego zakładu, choć nie zaprzeczę, że było to ze strony Payton nie fair. Dlatego tym bardziej się cieszę, że poszła po rozum do głowy i sama to sobie uświadomiła, choć nie obeszło się bez dramatów.

Bardzo fajnie został potraktowany wątek mamy - jej choroba, nie będę tu zdradzać, bo to za duży spoiler będzie, została przedstawiona jako poważny problem (którym jest!). Duży plus za ukazania, jak ogromny wpływ miało to na życie jej córki i przede wszystkim zostało pokazane, co doprowadziło do takiego stanu!

Choć się na to nie zapowiadało, książka skrywa w sobie o wiele więcej, niż wydaje się po okładce, opisie, czy wstępie i jestem zadowolona, że po nią sięgnęłam!

Tytuł: Jej Wyskość P.
Tytuł oryginału: The Law of Tall Girls
Autor: Joanne MacGregor
Stron: 435
Format: mobi
Wydawnictwo: Kobiece

4 komentarze:

  1. Rozumiem, żem bohaterka to nie tylko wzrost, ale też i charakter? Jeśli tak, to super!
    Oj wysoki wzrost w młodym wieku u dziewczyn to ciężka sprawa. Jak u facetów jest on pożądany, to według młodych kobieta musi być malutka, drobniutka, żeby nosić szpileczki. Nas wysokich młodych jest mało i ciężko nam się łączyć (tak, sama miałam jakieś 180cm w wieku 17/18 lat, więc rozumiem). Nie jestem pewna, czy nie było jakiegoś serialu czy książki właśnie o wysokiej dziewczynie. Nie jestem pewna i nie wiem czy to może nie na podstawie tej książki akurat. Ale od jakiegoś czasu jest na mojej liście do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, ja w zawsze byłam mikrus, wszędzie się wciskałam i dla mnie takie patrzenie na ludzi z góry to coś kompletnie nieosiągalnego, ale lubię przebywać w ich otoczeniu. Tylko musze uważać na łockie xd

      Był film, wypuścił go Netflix, ale z książką nie miał nic wspólnego. Po prostu trochę im się fabuły zbiegły :D

      Usuń
  2. Brzmi to jak taka przeciętna młodzieżowa historia miłosna z nastoletnimi problemami. Jakoś ostatnio nie mam ochoty na nic podobnego chyba ponownie zakochałam się w fantastyce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę tak, ale ostatnio mam straszny pociąg do takich historii i ogromnie ich potrzebuję, poza tym fajnie czasem poczytać o takiej niewinnej, pierwszej miłości :))

      Oo, ja na odwrót, ostatnio trochę się od fantastyki odwróciłam :(

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger