czerwca 25, 2018

Stalker (2014-2015)



Długo nie mogłam sięgnąć po ten serial. Chyba zniechęcił mnie badziewny lektor na bodajże AXN, kiedy reklamowali (jednak kobiecych lektorów MAŁO jest dobrych). Słuchanie tego niestety nie zachęcało. Ale jak już wzięłam (halo, 1 sezon!), żałowałam, że nie obejrzałam wcześniej. 

Książki, jak i seriale kryminalne, to zdecydowanie moje ulubione klimaty. Dobra ekipa do dobrego pomysłu to gwarancja, że się nie oderwę. Stalker to ma, zdecydowanie. Świeży pomysł, bo nie spotkałam się z tym. W pojedynczych przypadkach, owszem, ale nie, żeby cały serial był temu poświęcony. Mowa o tytułowym stalkingu. Zespół detektywów, z Beth Davis i Jackiem Larsenem na czele zajmuje się sprawami do sprawami związanymi ze stalkingiem. To do nich trafiają osoby prześladowane przez swoich byłych mężów, kochanków, chłopaków, czasem przez przypadkowe osoby, które wzięły ich na celownik.

Jack jest postacią tajemniczą od początku do końca. Ze swoją nieprzeniknioną miną sprawia wrażenie trudnego, tajemniczego, a ja cały czas chcę te tajemnice poznać. Mimo, iż w trakcie trwania tego jednego sezonu sporo się o nim dowiadujemy, wciąż sprawia wrażenie owianego tajemnicą.

Beth Davis jest szefową i postacią, o której początkowo wiemy najmniej. Jest skryta, nie rozmawia o sobie, nie wychodzi, nie zaprzyjaźnia się. Jest osobą po traumie, ukrywającą się i dopiero w trakcie dowiadujemy się, że cała akcja od początku kręciła się wokół niej. I to jaka akcja! Zdecydowanie na plus i pomysł i rozwinięcie wątku.

Serial mógłby stać się jednym z moich ulubionych (ale nie doścignie Criminal Minds <3), ale niestety został anulowany po zaledwie jednym sezonie. I to jest ten moment, kiedy jest mi przykro, bo w żaden sposób się nie dłużył, chciałam więcej.

Fakt, że został anulowany przed zakończeniem emisji, może wyjaśniać trochę nie pasujące do fabuły dwa ostatnie odcinki, które jak dla mnie mogłyby spokojnie być początkiem drugiego sezonu. Przez to wszystko mam wrażenie, jakby coś zaczęli, a potem stwierdzili, że jednak nie kręcą. Trochę słabo.

Tytuł: Stalker
Tytuł oryginału: jak wyżej (:
Liczba sezonów: 1.
Czas trwania odcinka: 43 min
Stacja: CBS
Lata emisji: 2014-2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger