lipca 30, 2019

The Resident, Sezon 1


 Początkowo, jak dodałam tu seriale, podsumowywałam je po obejrzanej całości. Przy niektórych żałowałam, że nie robię tego krok po kroku, bo tam się tyle dzieje, że nie sposób tego opowiedzieć bez spoilerów! Są też takie, przy których nie będzie sensu się rozdrabniać, bo po prostu nie da się powiedzieć nic nowego. 

The Resident zabiera nas do Chastain Parki pierwsze spotkanie przerabiamy oczyma młodego lekarza, stażysty świeżo po studiach na prestiżowej uczelni, Devona Pravesha (brzmi cudownie jak się to mówi, Pravesh! jak zaklęcie!). Trafia on pod skrzydła trzeciorocznego rezydenta Conrada Hawkinsa - zdolnego, ale buntowniczego, który zdaje się mię gdzieś obowiązujące w szpitalu zasady. Wraz z nimi śledzimy też losy pielęgniarki, byłej dziewczyny Conrada Nic Nevin. 

Pravesh jest świeży, jedyne, co do tej pory wiedział, to wiedza ze studiów, bardzo często książkowa i teoretyczna. Już pierwszego dnia zostaje rzucony na głęboką wodę i przekonuje się, że często teoria nie wystarczy. Muszę pochwalić już na wstępie pierwszy odcinek, po którym wiedziałam, że już kocham ten serial.

I serio, uwielbiam ten serial. To jest jeden z tych, kiedy te czternaście odcinków to zdecydowanie za mało, choć z drugiej strony jest idealne, żeby utrzymać fabułę w kupie i całe to niezbędne napięcie, którego tu nie brakuje. Zaczęłam oglądać serial chwilę po premierze i niestety musiałam niecierpliwie czekać na ciąg dalszy.

Fajne jest też to, że mimo, iż jest to serial medyczny, brakuje tutaj takiej typowej dramy, nie ma ciągłego płaczu, że on mnie rzucił, on jest z innym, każdy z każdym (nie pije do chirurgów, wcale :D), bo to nie ten typ serialu. I powiem wam, że choć kocham takie wątki, wcale mi tu ich nie brakuje! The Resident ma w sobie zupełnie inny rodzaj napięcia, jest może troszkę mroczny, bo ukazuje szpital i lekarzy w niekoniecznie dobrym świetle.

Zakończenie sezonu? Bomba!

Tytuł: Rezydenci
Tytuł oryginału: The resident
Sezon: 1
Odcinków: 14
Czas trwania odcinka: 60 minut
Na podstawie: Unaccountable by Dr. Marty Makary
Stacja: Fox (US)
Emisja: 2017

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tym serialu, ale do medycznych klimatów nie bardzo mnie ciągnie.

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger