września 12, 2019

Magi tomy 1-8


W Magim spotykamy niezwykłego małego chłopca imieniem Aladyn. Choć wydaje się być zwykłym chłopcem, to od bycia normalnym dzieli go daleka droga. Należy do rzadkiego i potężnego rodzaju Magich - tajemniczych i bardzo potężnych magów. Jak można by się spodziewać po tego rodzaju mangach (niestety jestem kompletną nogą w tym temacie i nie mogę tego za grosz zapamiętać! Ale google przychodzi mi z pomocą!) - shonen nasz bohater jest uroczą fajtłapą, dysponującym ogromną mocą, bardzo wrażliwy na krzywdę innych. Zdążyłam się już nauczyć, że to mój ulubiony rodzaj i większość mang, które do tej pory przeczytałam mieści się właśnie w rodzaju shonen.


Magi inspirowany jest Księgą Tysiąca i Jednej Nocy, dzięki temu możemy tu spotkać gamę znajomych postaci w kompletnie odnowionej wersji - Aladyna, Ali babę, Dżiny. Przez pierwsze tomy myślałam, że jest to po prostu japońska wariacja na temat Aladyna, jednakże się myliłam, bo jest to po prostu wariacja na temat Baśni tysiąca i jednej nocy. Swoją drogą bardzo ciekawa i gdy już wzięłam dupę w troki raz dwa przeczytałam tomy, które miałam pod ręką. Świetnie się bawię podczas czytania, choć niecierpliwie czekam, gdy Aladyn odkryje wszystkie swoje moce, bo póki co jest to raczej wstęp niż pięknie rozwinięta historia.



Jest pełna akcji, humoru i nietuzinkowych bohaterów, dzięki czemu sobie przypominam, czemu pokochałam mangi. Magi jest pełne magii (jak to brzmi!) i, co cieszy mnie bardziej, jest mangą zakończoną! A biorąc pod uwagę moje preferencję cieszę się z tego niezmiernie, bo nie potrzebuję kolejnej ciągnącej się w nieskończoność serii! :D

Przez te osiem tomów było wiele różnorodnych przygód, ale to, co najgłębiej wbiło mi się w pamięć to relacja Aladyna z jego Dżinem - nie mogę się odpędzić od porównania do Naturo i Kuramy - zwłaszcza później, gdy w końcu się dogadali i wizyty żółtowłosego chłopaka u lisa zmieniły się kompletnie, ale to zapewne tylko sprawia, że lubię tą mangę bardziej!

Póki co polecam jak najbardziej!

Tytuł: Magi
Tytuł oryginału: Magi. The Labirynth of Magic
Seria: Magi (tomy 1-8)
Autor: Shinobu Ohtaka
Stron: 200+170+192+192+200+192+192+198
Na podstawie: Baśnie tysiąca i jednej nocy
Format: papier
Wydawnictwo: Waneko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger