września 18, 2019

The Good Doctor, sezon 1



Uwielbiam seriale medyczne, nie da się temu zaprzeczać. Dajnie mi serial, który choć liźnie medycynę, najlepiej z dużą ilością dramy, odrobiną romansu i najlepiej krwi, wypadków, epidemii, to już w ogóle jestem w niebie! Także w momencie, w którym zobaczyłam zapowiedź The Good Doctor wiedziałam, że biorę to w ciemno!

Serial opowiada o młodym i utalentowanym doktorze, Shaunie Murphym. Spośród wszystkich młodych adeptów wyróżnia go fakt posiadania zespołu Sawanta - zaburzenia ze spektrum autyzmu. Shaun na swój specyficzny sposób spostrzega świat, jest bardzo dokładny i poukładany - niezwykle ceni sobie rutynę i każde jej zaburzenie wywołuje u niego atak paniki. 

Osadzenie młodego chłopaka z autyzmem w środowisku medycznym wydaje się być strzałem w dziesiątkę - nie przypominam sobie, żebym gdzieś na to trafiła, a autystyczne dzieciaki rzadko stoją w świetle reflektorów. A szkoda, bo to normalni ludzie, tylko trochę bardziej wrażliwi. Ciężko mi powiedzieć, czy przypadłość Shauna została odpowiednio przedstawiona i czy nie jest to naciągane - ja się nie znam, ale to kupuje. Grający Shauna Freddy Highmore jest moim ulubieńcem od czasów Artura i Minimków i naprawdę fajnie patrzeć, jak dzieciak się rozwija!

Otaczający go lekarze, choć początkowo bardzo niechętnie podchodzą do Shauna i starają się wręcz utrudnić mu przebywanie w szpitalu, w końcu zaczynają w nim widzieć kolegę lekarza, nie autystycznego chłopaka. Na pochwałę zasługuje także mentor Shauna - doktor Glassman, którego rola w przystosowaniu się Shauna jest nieoceniona, a ich relacja ojciec-syn wywołuje uśmiech na twarzy. Uwielbiam też retrospekcje z dzieciństwa Shauna!

Nie jest to też typowa drama, jak chociażby w Chirurgach, bo związki i przyjaźnie są tutaj w tle, a te pierwsze prawie nie istnieją :D I fajnie, bo dobrze w końcu obejrzeć lekarza w akcji, a nie lekarza uganiającego się za innym lekarzem. Nie zrozumcie mnie źle, ja kocham Chirurgów, ale to jest taki powiew świeżości.

Warto też wspomnieć, że serial jest wariacją na temat koreańskiego serialu z 2013 roku Goot-dak-teo, czyli jest to... serial na podstawie serialu :D W 2018 roku wyszedł kolejny koreański serial, tym razem także o tytule "Good Doctor". A ja? Czekam na trzeci sezon!

Tytuł: The Good doctor
Tytuł oryginału: The Good Doctor
Sezon: 1
Odcinków: 18
Emisja: 2017
Czas trwania odcinka: 42 minuty
Stacja:  ABC

2 komentarze:

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger