października 23, 2019

The Blacklist sezon 1


Były agent rządowy, a obecnie jeden z najbardziej poszukiwanych przestępców świata - Raymond "Red" Reddington (James Spader) przez lata skutecznie unikał schwytania. Nagle dobrowolnie oddaje się organom ścigania, oferując pomoc w ujęciu innych ważnych postaci ze światka przestępczego, w odniesieniu do których posługuje się terminem czarnej listy. Wszystko to pod jednym tylko warunkiem - chce rozmawiać wyłącznie z Elizabeth "Liz" Keen (Megan Boone), młodą agentką-nowicjuszką, stawiającą swoje pierwsze kroki w FBI. - filmweb

Serial ten gdzieś mi dzwonił z tyłu głowy, chyba nawet ktoś mi go polecał, ale ostatnio tyle osób to robi, że już nie wiem kto o czym mówił. No ale nie istotne. Odkąd zaczęłam oglądać więcej seriali kryminalnych, mimowolnie tworzę sobie listę osób, z którymi współpracują różne organizacje rządowe. I tak de facto praktycznie każdy jedzie tym samym schematem. Jest to jednak schemat znany, lubiany, który, o dziwo, cały czas się sprawdza!


The Blacklist nie jest w tym wypadku inny, bo skupia się na współpracy pomiędzy "świeżą" profilerką Elizabeth Keen, a przestępcą Raymendem Reddingtonem. I to właśnie ich relacja stanowi główny punkt programu i są jego niezaprzeczalnymi gwiazdami. Podejrzewam, że gdyby wyciąć Reda, serial natychmiast by upadł i chyba nie dałoby się go oglądać... 

Już od samego początku podejrzewałam, że wzięty pod lupę mąż Liz - Tom Keen, jest kimś więcej, niż pokazuje i w sumie się nie pomyliłam. Powiem więcej - serial jest przewidywalny do bólu i tą przewidywalnością ustępuje chyba tylko CSI: Miami. Od taki serial do obejrzenia wieczorem w telewizji. Przyznam szczerze, że dwa, trzy odcinki totalnie zlałam i leciały sobie w tle, bez uszczerbku dla mojej wiedzy i akcji serialu, a to bardzo dużo o nim świadczy...

Pod koniec pierwszego sezonu bardziej polubiłam drugoplanowe role, zwłaszcza blond agenta, który towarzyszył Liz, niż ją samą i jej męża. Postacie niestety są tutaj bardzo nierówne, jakby twórcy nie do końca potrafili ujarzmić serial. Mam bardzo mieszane uczucia odnośnie tego wszystkiego.

Liczę na to, że się rozwinie, bo pierwszy sezon czasem jest bombą, a czasem po prostu wprowadzeniem. Zobaczymy..

Tytuł: Czarna Lista
Tytuł oryginału: The Blacklist
Sezon: 1
Odcinków: 22
Czas trwania odcinka: 45 minut
Stacja: NBC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger