września 21, 2020

Kathryn Croft - Tylko jedno kłamstwo

Kłamstwo. Od jednego kłamstwa wszystko się zaczęło, a potem posypały się niczym lawina. Każdy kłamie, nikomu nie można ufać, nawet samemu sobie. Jak w gąszczu kłamstw dojść do prawdy. Kto mówi prawdę, a kto znowu kręci, by postawić na swoim? To moje drugie podejście do Croft i tym razem niestety było gorzej.

Kathryn Croft ukończyła literaturę angielską i sztuki medialne, pracowała w branży HR jako coach zawodowy. Zdecydowała się jednak zmienić zawód. Zdobyła kwalifikacje pedagogiczne i przez sześć lat uczyła angielskiego w gimnazjum. Doświadczenie nabyte podczas pracy w szkole miało znaczący wpływ na jej karierę pisarską.

Budzisz się obok martwego mężczyzny. To nie twój mąż. To nie twoje łóżko. Co robisz? Tara Logan ma cudowną rodzinę: męża Noah i dwójkę dzieci, nastoletnią Rosie i jedenastoletniego Spencera. Ale pewnego sobotniego poranka jej bańka szczęścia nagle pęka. Tara budzi się w łóżku swojego sąsiada. Nie pamięta prawie nic z poprzedniego wieczora: nie ma pojęcia, jak trafiła do sypialni, ani co zaszło między nią a Lee. Sprawy szybko przybierają jeszcze gorszy obrót – Tara odkrywa, że leżący obok niej mężczyzna nie żyje.

Zacznijmy od tego, że polski tytuł kompletnie nie ma sensu, za to po przeczytaniu całości i oryginalnego tytułu muszę stwierdzić, że ma on nie tylko o wiele więcej sensu, ale także lepiej pasuje. 

Bardzo długo czekałam na rozwiązanie zagadki i odpowiedzi na to jedni podstawowe pytanie - dlaczego Tara obudziła się obok Lee i co się stało tamtej nocy. Momentami miałam wrażenie, że czekam za długo, historia za bardzo się komplikuje i zbyt wiele faktów wychodzi na jaw, które niekoniecznie całą sprawę komplikują. Choć zazwyczaj mnie taki obrót spraw zadowala, to jednak tutaj czułam się zmęczona i momentami mocno się wynudziłam.

Już po drugiej książce rozgryzłam schemat, jakim porusza się Croft i nie jestem z tej sytuacji zadowolona. Nie lubię rozgryzać książek, nie lubię uświadamiać sobie tych schematów, bo wówczas robi się ona przewidywalna i wiem w którym momencie czego się spodziewać. Nie bawi mnie to. Nie rozwiązałam co prawda zagadki wraz z autorką, tego też nie lubię robić i nie zgadłam kim jest morderca, ale nie było zaskoczenia i efektu wow, jak poprzednim razem. Trochę mnie zawiodła ta książka, bo po pierwszym podejściu spodziewałam się naprawdę wiele.

Nie wystarczy to jednak, żebym porzuciła autorkę, bo zdecydowanie chcę nadrobić inne jej książki, to jest po prostu małe potknięcie. Nie zmienia to faktu, że momentami jest przekombinowana. Na niekorzyść działa także mnogość bohaterów uwikłanych w historię i zawiłość relacji między nimi. Chwila nieuwagi i naprawdę można się pogubić w historii! No niestety tutaj autorka mocno przedobrzyła…

Tytuł: Tylko jedno kłamstwo
Tytuł oryginału: While You Were Sleeping
Autor: Kathryn Croft
Seria: brak
Stron: 396
Format: mobi
Wydawnictwo: Filia

4 komentarze:

  1. Coś mi się kołacze, że mam jakąś książkę Croft w swoich zbiorach. Muszę sprawdzić. Natomiast co do tej powieści to opis fabuły jest intrygujący i coś czuję, że też mnie skusi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest trochę zagmatwana, jak na mój gust i nie podobała mi się tam mocno, jak pierwsza, ale nie umiem jeszcze odpuścić autorki.

      Usuń
  2. Tej książki nie czytałam :) Aczkolwiek czytałam inne książki autorki i miałam mieszane odczucia.

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger