lipca 22, 2020

Przegląd seriali #10

THE I-LAND (Sezon 1)


I-Land przypominał mi A-List, ale na szczęście tylko wątkowo, bo bardzo szybko oba seriale nie rozjechały, a I-Land jest o niebo lepszy i całkiem sensowny. Początek, jakich wielu - grupa nieznajomych budzi nie na wyspie. Nie znają swoich imion, nie wiedzą kim są, mają przy sobie tylko jedną rzecz, która kompletnie nic im nie mówi. Muszą rozgryźć, jak się tu znaleźli, skąd przybyli i przede wszystkim jak przeżyć na wyspie.

Choć wydaje się to banalne i głupie, to jest zaskakująco dobrze zrobione i fakty, które wychodzą w trakcie wbijają w fotel. Jestem zaskoczona, jak bardzo serial mi się spodobał i w jakim kierunku poszedł! Zakończenie mnie całkowicie zaskoczyło, nie spodziewałam się takiego obrotu spraw i musze przyznać, że nieźle to rozegrali, fajny pomysł i mam wrażenie, że to jednak coś nowego. 

Jednak za seriale z grupą ludzi na wyspie chwilowo podziękuję - mam przesyt :D.

Tytuł: The I-Land
Tytuł oryginału: The I-Land
Sezon: 1
Odcinków: 7
Czas trwania odcinka: 60 minut
Status: anulowany
Stacja: Netflix

KTO ZJE ZIELONE JAJKA SADZONE? - Sezon 1

Po cudownym Loraxie, zakochałam się w twórczości Dr. Seussa. Po głębszym reserchu okazało się, że to nie jest moje pierwsze spotkanie z nim, ale tym razem było świadome. Dr. Seuss dał nam chociażby Kota, czy Grincha. A teraz Netflix podarował nam animację „Kto zje zielone jajka sadzone”. Animację, nad którą pracowano wiele lat, a jej efekt jest totalnie wart czekania.

Początkowo wydaje się to absurdalne - totalnie niepasujące do siebie postacie, których ulubioną potrawą jest zielona szynka i tytułowe jajka sadzone, także w kolorze zielonym. Ale ta animacja jest nie tylko piękna, ale i mądra. Dostajemy przede wszystkim wielopoziomową historię o przyjaźni, która rodzi się w najmniej oczekiwanym momencie, a twój przyjaciel nie musi być osobą, którą lubi cały świat, bo czasem to ty musisz pokazać światu, jak wartościową osobą jest. jest to bajka o drugich szansach, o miłości, o tym, jak czasami nadopiekuńczość rodziców rujnuje nam młodzieńczy świat, ale także o tym, aby takiego rodzica zrozumieć i dowiedzieć się czemu zachowuje się tak, a nie inaczej. 

A w tym wszystkim bronimy zagrożonego zwierzęcia, które okazuje się najcudowniejszym stworzonkiem na świecie, które łączy wszystkie te dziwne, niepasujące do siebie wątki. 

Całym serduszkiem polecam!

Tytuł: Kto zje dzielone jajka sadzone?
Tytuł oryginału: Green Eggs and Ham
Sezon: 1
Odcinków: 13
Czas trwania odcinka: 26 minut
Na podstawie: „Kto zje zielone jajka sadzone” Dr. Seuss
Status: w trakcie
Stacja: Netflix

MEDICAL POLICE - Sezon 1


Serial medyczny, w którym lekarze są jednocześnie śledczymi i podążają za śmiercionośnym wirusem? Bierę w ciemno! Ale niestety okazuje się, że najlepszą częścią tego serialu jest ta niewiedza, co się stanie w trakcie. Powiem szczerze, że jak zobaczyłam zapowiedź wiedziałam, że to obejrzę, ale rzeczywistość okazała się trochę brutalna. 

Serial jest przede wszystkim koszmarnie głupi i jedyna opcja, żeby go przełknąć bez szemrania to oglądania z przymrużonymi oczami, dużą dawką dystansu i najlepiej w tle, robiąc coś innego, wtedy nie dociera do nas ta cała głupota. Sztuczni aktorzy, przesadne reakcje (serio, ja widzę, że ten śmiech jest sztuczny…), głupie teksty i fabuła pełna dziur. Sam pomysł jak najbardziej na plus, ale zmiana dobrego fabularnie pomysłu na głupkowatą komedię zdecydowanie nie wyszła na plus. Coraz bardziej zaczynam wątpić w inteligencję Netflixa i poziom ich seriali, bo im więcej oglądam, tym jest zdecydowanie gorzej, a dobre produkcje jestem w stanie zliczyć na palcach jednej ręki.

Nie zrozumcie mnie źle - to się ogląda o dziwo dobrze, ja się wciągnęłam mega, ale jest okay, dopóki nie znaczne oglądać dokładniej i nie wsłucham się w to, co się dzieje. Wtedy na wierzch wychodzi cała ten absurd. Gdy już się spodziewasz, że będzie spoko, oni rzucą jakimś sucharem, przy którym ręce opadają. Jestem zła, że poważną tematykę wyśmiali i zmieszali z błotem. Nie powinno się żartować z Pandemii, a śmiertelne wirusy powinny zostać otoczone należną czcią. 

Do tego oglądam z lektorem, nie chciało mi się skupiać na napisach i tłumaczenie jest tak koszmarne… Dlaczego SZCZYGIEŁ jest w oryginale Złotą Rybką? No ręce opadają. Chyba zdecydowanie jest to moje Guilty Pleasure, bo aż wstyd się przyznać, że takie syfy oglądam :D

Tytuł: Medical Police
Tytuł oryginału: Medical Police
Sezon: 1
Odcinków: 10
Czas trwania odcinka: 23 minuty
Status: w trakcie
Stacja: Netflix

6 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie I-Land i ucieszyłam się, że jest na Netfliksie, ale widzę, że został anulowany? Po pierwszym sezonie? Kojarzysz może jeszcze inne seriale z bohaterami przebywającymi na tajemniczej wyspie? Oprócz "Lost", którego nie dałam rady obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może A-List, oni chyba byli na wyspie, ale tam też anulowali po pierwszym sezonie. Lost też nie widziałam, nigdy nie czaiłam fenomenu i nie ciągnęło mnie do serialu. POza tym chyba nic. Jak widzę opis w stylu "grupa przyjaciół/ludzi *dowolne miejsce*" to uciekam gdzie pieprz rośnie :D

      Usuń
    2. Spoko, rozumiem :) Ostatnio sporo nowych seriali pojawiło się na netfliksie, ale widzę, że dużo anulowanych po pierwszym sezonie. Do "Lostów" miałam chyba ze trzy podejścia i nigdy nie ukończyłam pierwszego sezonu. A to podobno tak kultowy serial, no jakoś nie mogłam przejść przez to.

      Usuń
    3. Oj tak, Netflix kasuje jak głupi, ale nie tylko on :O. Podsumowałam sobie ostatnio moją listę seriali do obejrzenia i się okazało, że 90% z nich jest już anulowane/zakończone. Dziwny trend

      Usuń
  2. Niestety tym razem nie znalazłam nic dla siebie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielone jajka sadzone mogłyby ci się może spodobać, jeśli lubisz animacje :)

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger