lutego 14, 2021

Przegląd seriali #55

FAIRY TAIL (Seria 1, sezon 4)


Strasznie dużo czasu zajęło nam skończenie tej pierwszej serii. Mimo, iż FT zaczęliśmy na samym początku tego roku, to w trakcie pisania mamy już końcówkę sierpnia, a my dopiero zbliżamy się do końca pierwszej serii. Robimy ogromne przerwy, ja w tym czasie oglądam milion innych seriali, a M serialowy nie jest. Nie mogę powiedzieć też, że jest to mój ulubiony sezon - ten cały magiczny festiwal zwyczajnie mi się nie podoba. Nie podobał mi się w mandze i zdecydowanie nie podoba mi się w anime, choć o dziwo tutaj jest nieco skrócony.

To jest taki dziwny i niezręczny moment w historii. Najsilniejsza część gildii zniknęła na siedem lat i próbują odnaleźć się na nowo w rzeczywistości i odbudować swoją pozycję jako najsilniejszej gildii w Magnolii. Jest to niezręczne, trochę ciężko się to ogląda, dlatego póki co moimi ulubieńcami są szaleńcy z Sabertooth. Kawał dobrej gildii, mega ciekawe postacie i uwielbiam to napięcie pomiędzy dwiema gildiami. Zwłaszcza te dwa bliźniacze smoki to postacie warte uwagi. 

Nie wiem, czy kiedyś narzekałam na Laxusa, ale od początku bardzo go nie lubiłam. Wiecie, że chwilowo jest jedną z moich ulubionych postaci? :D

Tytuł: Fairy Tail
Tytuł oryginału: 
Sezon: 4 (pierwszej serii)
Odcinków: 25
Czas trwania odcinka: 25 minut
Na podstawie: "Fairy Tail" Hiro Mashima
Status: zakończony
Studio: Satelight, A-1 Pictures, Bridge
Stacja: TV Tokyo

9-1-1: Lone Star (Sezon 1)


Po przecudownym 9-1-1 (najlepszy serial 2020!) obiecałam sobie, że sięgnę także po spin-off i choć trochę czasu mi to zajęło, to w końcu dotarłam! Miałam ogromne wymagania, nie oszukuję i choć jest odrobinkę gorszy od oryginału, to jednak wciągnął mnie równie mocno i w jeden dzień pochłonęłam cały sezon! Główna obsada nie podoba mi się tak bardzo, nie lubię Michelle, a w sumie aktorki, która ją gra, ma dziwną twarz i mówi w taki sposób, jakby miała za chwilę zemdleć. Dodatkowo serial jest tak bardzo poprawny politycznie, że bardziej się już nie da. Nie wiem, jak statystycznie jest możliwe, aby w jednym składzie znalazła się outsider, gej, trans, czarnoskóry i muzułmanka - poprawność polityczna level hard, a nie jest to Netflix.

Na szczęście nie jest to przytłaczające, a postacie zabawne, różnorodne i łatwo się do nich przywiązać. Początkowo miałam mieszane uczucia, ale szybko się zakochałam i nawet mi przykro, że nie ma póki co ciągu dalszego, bo przecież ledwo była premiera. Po cichu liczę na kolejne spin-offy i więcej katastrof, bo zdecydowanie Lone Star jest spokojniejsze niż jego starszy brat, ale na pewnie nie mniej wciągające. Nigdy nie przepadałam za Teksasem, ale nie mogę nie docenić tamtejszych widoków!

Tytuł: 9-1-1: Teksas
Tytuł oryginału: 9-1-1: Lone Star
Sezon: 1
Odcinków: 10
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: w trakcie
Stacja: Fox

MIASTO BEZE MNIE (Sezon 1)


Główny bohater ma niesamowitą zdolność - potrafi cofać się w czasie. Postanawia wykorzystać tą umiejętność i cofa się osiemnaście lat wstecz - do czasów podstawówki, aby zapobiec morderstwu kolegów ze szkoły oraz własnej mamy. Brzmi zachęcająco?

Ma świetną kreskę! Bardzo przyjemna dla oka, świetnie się to ogląda. W pewnym momencie przerzuciłam się na angielski dubbing i tu też jest kawał dobrej roboty! Główny bohater jest ciekawie stworzoną postacią, której nie da się nie lubić. Jest to mądra, potrzebna historia, choć mam wrażenie, że bardzo niedoceniana! Mój problem z nią polega na tym, że pewnego dnia włączyłam, wciągnęłam się tak, że od razu pochłonęłam pół sezonu, ale nigdzie nie zaznaczyłam i zapomniałam o nim, przez co ciężko było mi się później z powrotem wciągnąć. Polecam jednak oglądać na raz ;).

Tytuł: Miasto beze mnie (Erased)
Tytuł oryginału: Boku dake ga Inai Machi
Sezon: 1
Odcinków: 12
Czas trwania odcinka: 25 minut
Status: zakończony
Na podstawie: Kei Sanbe - Erased - Miasto, z którego zniknąłem.
Studio: A-1 Pictures
Stacja: Fuji TV

2 komentarze:

  1. Dla mnie Laxus bardzo szybko stał się lubianą postacią i potem ciekawiły mnie wszystkie ciekawostki na jego temat. Jest złożonym bohaterem :D

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger