grudnia 17, 2019

Claudia Gray - Tysiąc odlamków ciebie


Malutkie urządzonko zwane Firebirdem ma jedną niesamowitą cechę - pozwala podróżować pomiędzy wymiarami. Masz możliwość zwiedzenia alternatywnych rzeczywistości, poznać alternatywną historię swojej rodziny, wersję siebie i osób, które kochasz. Oczywiście, jeśli podczas przeskoku nie zamienisz się w atomową papkę. Zmuszona do skoku w inny wymiar Meg, córka fizyków i twórców Firebirda, udaje się w pogoń za mordercą swojego ojca. Wściekła i zraniona ma jeden cel - zabić i ewentualnie dowiedzieć się, co kierowało Paulem, że zniszczył dzieło życia jej rodziców i zamordował jej ojca. Jaka jednak jest prawda? Jaka intryga czycha za tym wszystkim i czy poznając alternatywne wersje siebie i swoich bliskich Meg odkryje, że są to odłamki tej samej osoby czy każda jest inna? I co na to jej serce?

O dziwo to nie jest przede wszystkim romans. Romans jest gdzieś w tle, wychodzi na światło dzienne dopiero pod koniec książki i jest prowadzony na tyle subtelnie, że trochę z niecierpliwością czekałam na ciąg dalszy. Jest to trochę science fiction, więc wyobraźcie sobie moją minę jak to odkryłam, bo nienawidzę fizyki! Ale zostało to wyjaśnione w przyjemny sposób i jeśli macie problem z naukami ścisłym - spoko! Głowa nie wybuchnie, czuję się usatysfakcjonowana wyjaśnieniami. Jest to trochę kryminał - ale to może jeden procent i taki raczej przebłysk i może moje doszukiwanie się kryminałów wszędzie, gdzie się da. Ale przede wszystkim jest to naprawdę przyjemna książka.

O dziwo nie znalazłam tu irytujących postaci (szok, serio!). Uwielbiam odkrywać ich inne wersje i totalnie kupuję ten pomysł. No bo powiedzcie, czy nie zastanawialiście się nigdy, jakby to było w innych okolicznościach, innej wersji wydarzeń a może w kompletnie innych okolicznościach? Claudia Grey zdecydowanie zadała sobie to pytanie i zajebiście dobrze na nie odpowiedziała!

No i kocham ten tytuł! Początkowo wydawał mi się trochę bez sensu, ale gdy w trakcie książki zaczęłam odkrywać jego znaczenie, to wiecie co? Zdecydowanie jest trafiony. No bo czy my sami nie mamy w sobie tysiąca odłamków własnej osobowości, tworzącej jedną wielką całość z nas?

Tytuł: Tysiąc odłamków ciebie
Tytuł oryginału: A Thousand Pieces of You
Autor: Claudia Gray
Seria: Firebird (tom 1)
Stron: 336
Format: TTS
Wydawnictwo: Jaguar

4 komentarze:

  1. Swego czasu było bardzo głośno o tej serii, ale jakoś nie miałam okazji się wtedy z nią zapoznać. Może to dobry moment, aby do tego wrócić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też nigdy po nią nie sięgnęłam, jak była na topie, ale nie żałuję, że czekałam. Być może teraz bardziej ją doceniam :D

      Usuń
  2. Okładka sugerowała powieść o nastoletniej miłości, dlatego jestem bardzo zaskoczona opisem fabuły, który naprawdę zachęca do zapoznania się z treścią. Do tego ciekawa interpretacja tytułu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślałam, dlatego długo nie sięgałam po powieść. Ale środek zaskakuje! :D

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger