grudnia 15, 2019

Rozczarowanie na potęgę :( | Alex Kava - Ryder Creed, tomy 2-3

Alex Kava nie jest nazwiskiem znanym nie od dziś, bo na jej książki trafiłam chyba jeszcze w gimnazjum. I choć wtedy była to przelotna znajomość, która zakręciła siw gdzieś w środku serii, nazwisko zapamiętałam. Maggie O'Dell jest moją miłością i uplasowała się w top 5 książkowych agentów. Gdy pod koniec serii spotkała przystojnego i tajemniczego tresera psów, którego możliwości wykorzystywała w śledztwach - byłam zauroczona i z miejsca zakochałam się w treserze i jego cudownych psach, a obserwowanie ich relacji sprawiało mi nie lada radość. Gdy odkryłam, ze Ryder dostał własną serie to już w ogóle miazga, czego chcieć więcej od szczęścia? No i jakby było pięknie, to tytuł byłby inny.

Wątpliwości zaczęły się juz w pierwszym tomie i mogę wam w skrócie powiedzieć, że dotyczyły nadmiernej obecności Maggie (kobieto, masz własną serię, spadaj!) i niestety nie zmieniło się to zbytnio przed kolejne dwa tomy i coraz bardziej mam ochotę rzucić to w pizdam. Bo wiecie, ja chciałam Rydera! Tego zamkniętego w sobie, tajemniczego gościa z obsesją na punkcie psów. Bo piesy to on ma boskie i totalnie ratują ten niewypał, który jest całą serią. Ale wracając. Chcę Rydera, a ta cholera Maggie wyskakuje mi z każdego zakamarka, jakby własnych spraw o swojego terenu nią miała. I to mnie wkurza prawie najbardziej, że ona mimowolnie wysuwa się na pierwszy plan i gubimy sens czyja ta seria właściwie jest...

Druga rzecz, która mnie wpienia to fabuła. Do tej pory przeczytałam trzy tomy i rzucenie ich w jedną recenzje jest dokładnie tym, co powinnam zrobić. Bo to nie są trzy osobne historie, które łączy bohater. To jest jedna historia rozwleczona na trzy tomy. Tak nieudolnie, ze nie polecam czytać nie po kolei, ani nawet zostawiać na dłuższą chwilę, bo zaraz zapomnijcie, o co tam chodziło, a przypomnienia nie dają Gdzieś w połowie drugiego, a w trzecim juz w ogóle zaczęłam się zastanawiać, dlaczego to jest serią, skoro ja wciąż czytam tą samą historię. W drugiej książce. A potem w trzeciej. No serio. Alex! Ja cię kocham, ale tą serią robiłaś me serce w pył.

Tyle dobrze, że wszystkich trzech słuchałam podczas spaceru z psem, więc nie ma tragedii i czas nie do końca zmarnowany. Plus trzecia wydawała się kończyć zaczęty wątek, więc mam nadzieję, ze czwarta będzie już książka na miarę Kavy! Bo póki co jest słabo...

Tytuł: Ściśle tajne + Epidemia
Tytuł oryginału: Silent Creed + Reckless Creed
Autor: Alex Kava
Seria: Ryder Creed (tomy 2-3)
Stron: 336 + 320
Format: TTS
Wydawnictwo: HarperCollins Polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger