grudnia 19, 2019

O. Mój. Boże! | Kevin Hearne - Raz wiedźmie śmierć

Pierwszy tom serii Kevina znalazł się na mojej liście stu książek, które chcę przeczytać. I matko boska, bardzo dobrze, ze się tam znalazł! Odkąd mam czytnik sięgam po zupełnie nowych autorów i 90% spotkań okazuje się strzałem w dziesiątkę. Z fantastyką jestem na bakier, ale książki pokroju Kronik Żelaznego Druida totalnie trafiają w moje serce.

2100-letni Atticus O’Sullivan, ostatni z druidów, odkrywa, że po zabiciu pewnego celtyckiego boga (zajrzyj do pierwszego tomu serii, Na psa urok) stał się niespodziewanie popularny. Bogowie z najróżniejszych panteonów życzą sobie nagle, by sprzątnął ich rywali, przede wszystkim boga piorunów Thora. To dopiero początek kłopotów Atticusa. Oto do jego drzwi puka Kojot, indiański bóg-oszust, i żąda, by druid unicestwił demona polującego na ludzi w okolicy. Horda bachantek z Las Vegas chce zająć senne miasteczko i uczynić z niego kolejne gniazdo rozpusty. A na dodatek na życie druida i jego przyjaciół dybią diaboliczne nazistowskie wiedźmy, polujące też na atrakcyjny polski sabat pod wodzą Maliny… I po czyjej stronie stanie rosyjski rabin, upadły anioł z piątego kręgu piekła Dantego? Atticusowi pomagają zwilkołaczony wiking i sprawniczony wampir – czy jednak tym razem to wystarczy, by ujść z życiem?

Druga część zaczyna się idealnie po skończeniu pierwszej i mimo, że miałam dłuższą przerwę między tomami wsiąknęłam i odnalazłam się bez problemu. Jak przyjemnie było wrócić do tego świata! Spotkać znów Atticusa i Oberona. To jest jedną z tych książek, gdzie każdy tom to ponowne spotkanie z przyjaciółmi, a powrót jest czystą przyjemnością!

Rudowłosy druid, mający za sobą setki wiosen totalnie skradł moje serce. Zawsze miałam słabość do celtyckich klimatów, historii z druidami (Hellou, Merlin!), średniowiecza i takich tam. Okrutnie się cieszę, że połączona została tu celtycka magia z nowoczesnym światem za wszystko spaja niesamowite poczucie humoru Haerne i jego wspaniały styl. Dziękuję za słowniczek, ale nic mi nie dał i czytanie po celtycku ni nie wychodzi! Ale wciąż lepiej, niż po walijsku.

Chciałabym mieć taką więź ze swoim psem, jak Atticus ma z Oberonem. Cudownie czyta się o ich przygodach, a fakt, że Oberon ma swój rozum i nietuzinkowe powiedzonka, wciąż wywołują uśmiech na mojej twarzy

Naprawdę totalnie polecam, bo ja przepadłam ❤️

Tytuł: Raz wiedźmie śmierć
Tytuł oryginału: Hexed
Autor: Kevin Hearne
Seria: Kroniki Żelaznego druida (tom 2)
Stron: 400
Format: TTS
Wydawnictwo: Rebis

2 komentarze:

  1. Chyba będę musiała się zapoznać z tą serią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, zdecydowanie polecam! <3 Ja się coraz bardziej w niej zakochuję :D

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger