stycznia 09, 2020

Aaron Mahnke - Lore. Potworne istoty | Troszku się rozczarowałam :(

Aaron zabiera nas w podróż niezwykłą, ukazującą kulisy powstania najbardziej znanych potworów, jakie znany dziś. Robi to jednak w sposób niezwykły, bo przytacza fakty, których nie znaliśmy, ukazuje znane już historie w totalnie nowym świetle. Robi to w języku prostym i przystępnym, jednocześnie podsycając nasza ciekawość. Ja sama co chwilę chciałam się podzielić z kimś jakaś historia i pytałam czy zna to i to, a czy wiedział, jak było naprawdę i chyba nawet poleciłaś ta książkę paru osobom. Do tego ma przecudowną okładkę, prostą ale totalnie adekwatną do tematyki.

Co mi zatem nie pasuje? Przede wszystkim zabrakło mi w tej książce obrazków. No zabijcie mnie, ale spodziewałam się, że tak cudownie wydana książka będzie także bogato ilustrowana i skoro dostaję inną stronę znanych potworów to może i poznam jakiś nowy wizerunek? No niestety w tej materii srogo się zawiodłam.

Po drugie ilość historii. A raczej ilość bohaterów, a jest ich niewiele plus do tego nie wszystkie mnie zainteresowały. W pewnym momencie, chyba przy gulach totalnie zgubiłam zainteresowanie i trzymałam kciuki, aby ta cześć jak najszybciej minęła. Stwory, które nigdy mnie nie interesowały owszem się tu pojawiły i niestety nawet Aaron nie zmienił mojego zdanka na ich temat, przez co wynudziłam się momentami srogo. Ale to akurat wina mojej niechęci, nie autora.

No i trzecia rzecz, która zakuła mnie w oczy już po skończeniu książki to fakt, iż jest ona transkrypcją podcastu o tym samym tytule. Podcast ten jest dostępny chociaż na Spotify (sprawdzałam!), więc znając angielski w stopniu komunikatywnym spokojnie zaznajomimy się z podcastem dostępnym za darmo i wydawanie pieniędzy na książce wydaje się tu trochę bez sensowne. W moim przypadku zadziałał fakt, ze dorwałam ja na Legimi, a moje dwa podejścia do podcastów póki co zakończyły się źle i chyba nie jestem stworzona do takiej formy przekazu.

Jednak miko to będę bronić tej książki, bo jest świetna i te niedoskonałości to tylko koje czepialstwo. Czyta się ja dobrze, a historie są ciekawe, choć same szczegóły zbyt długo w głowie mi nie zostały. To jest jedna z tych książek, które wyjmujesz przy każdej okazji o swoje ulubione fragmenty pokazujesz znajomym :). Drugą cześć na pewno przeczytam!

Tytuł: Potworne istoty
Tytuł oryginału: The World of Lore: Monstrous Creatures
Autor: Aaron Mahnke
Seria: Lore (tom 1)
Stron: 376
Format: mobi
Wydawnictwo: Zysk i s-ka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger