stycznia 07, 2020

Andrew Fukuda - Zdobycz | Polowanie dopiero się zaczyna


Pierwsza cześć okrutnie mi się podobała i byłam zachwycona podejściem autora do tematu wampirów. W końcu coś dobrego! Trzeba przyznać, że taki Zmierzch na przykład zrobił wampirom wiele złego i ciężko znaleźć dobra historie, która by ich dotyczyła i jednocześnie nie jest romansem. Fukudzie się to udało. 

Urodził się na Manhattanie, a dorastał w Hong-Kongu. Jest pół-Chińczykiem, a pół-Japończykiem. Po ukończeniu wydziału historii na Cornell University, pracował w Chinatown na Manhattanie. To doprowadziło do napisania "Crossing", jego debiutanckiej powieści. Jego druga powieść, "The Hunt", jest pierwszym tomem z nowej serii, która została opublikowana w USA w maju 2012 roku.

Obecnie mieszka na Long Island w Nowym Jorku wraz z rodziną.

Gene i jego przyjaciele myślą, że są w końcu bezpieczni. To jednak tylko pozory. Wkrótce okazuje się, że polowanie dopiero się zaczyna.

Uwielbiam to, jak bardzo wszystko się tu skomplikowało. Naprawdę świetnie się bawiłam w trakcie książki, jednocześnie kibicując bohaterom i czekając, aż stanie się coś złego. Fukiera zgrabnie rozwija wątki rozpoczęte w pierwszym tomie, ciągnąc tą niełatwą grę. 

Gene wraz z nowymi przyjaciółmi zdają się nie mieć pecha o ładują się z deszczu pod rynnę. Gdy spodziewacie się, że wreszcie będą mieć odrobinę szczęścia i los się do nich uśmiechnie - uwierzcie mi, że tak nie jest i za chwile będzie jeszcze gorzej. 

Poznajemy parę nowych postaci, które wprowadzają zamęt do historii, a jednocześnie jesteśmy świadkiem rozwoju tych dobrze już znanych. Nasi bohaterowie stopniowa dojrzewają, być może zbyt szybko, rzuceni na głęboka wodę. W ich ręce oddane zostaje zadanie z pozoru niemożliwe do wykonania, a nauki, jakie Gene otrzymał od ojca za młodu, twarde lekcje survivalu, w końcu nabierają dla niego sensu. 

Niestety nie dostałam odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania, a co więcej pojawiły się nowe i mam nadzieje na cholernie dobre zakończenie tej historii! Bo póki co Andrew zafundował mi jazdę bez trzymanki i całkiem oryginalne podejście do tematu, za które totalnie go ubóstwiam! 

Przede mną jeszcze tylko jeden tom, ale liczę na to, że to będzie coś!

Tytuł: Zdobycz
Tytuł oryginału: The Prey
Autor: Andrew Fukuda
Seria: Polowanie (tom 2)
Stron: 356
Format: TTS
Wydawnictwo: Fabryka Słów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger