grudnia 02, 2020

Sarah A. Denzil - Śmiertelne kłamstwa


Odkąd przeczytałam pierwszą książkę autorki - jej debiut, jestem na bieżąco i jest to ten typ autora, do którego wracam z ogromną przyjemnością. Zawiodłam się póki co tylko na jednej książce, więc póki co uważam wynik za jak najbardziej udany! "Śmiertelne kłamstwa" tooo... piąta już książka autorki.

SARAH A. DENZIL - Brytyjska autorka thrillerów psychologicznych z Derbyshire. Jako Sarah Dalton publikuje powieści z nurtu fantastyki młodzieżowej. Żyje wraz z partnerem w hrabstwie Yorkshire, celebrując uroki życia na wsi.

Szokujące zniknięcie. Miasteczko pełne sekretów. Dziesięć lat temu w cichym Buckthorpe zaginął chłopak, Samuel Murray. Od tamtej pory nikt go nie widział. Rosie Sharpe opłakiwała zaginięcie przyjaciela przez wiele tygodni, ale jej młodsza siostra, Heather, wie, że łzy Rosie skrywały prawdę. Tej samej nocy, której zaginął Samuel, Heather widziała siostrę wślizgującą się przez okno z powrotem do ich wspólnej sypialni – z podartą kurtką, oszalałym spojrzeniem, drżącą ze strachu. Heather nigdy nie powiedziała nikomu, co widziała, ale sekrety nie mogą pozostać pogrzebane na zawsze… Dziesięć lat później Rosie i Heather wracają do rodzinnego domu. Ale powoli staje się oczywiste, że ktoś ze zwartej społeczności wioski nie chce ich tutaj. Kłamstwa z przeszłości zaczynają się wreszcie ujawniać i obie kobiety znajdują się w niebezpieczeństwie… 

Bardzo podobała mi się ta książka! Taka Denzil w najwyższej formie. Nie udało mi się przewidzieć końcówki, z czego bardzo się cieszę, bo nic mnie tak nie wkurza, jak rozszyfrowanie zagadki w połowie książki. Nie lubię tego, nie jestem typem czytelnika, którą rozwiązuje zagadkę razem z detektywem, wolę się delektować dobrą powieścią. Nie lubię też wiedzieć, co się zdarzy, bo kompletnie odbiera mi to radość z czytania. 

Trochę z innej bajki, ale strasznie mnie denerwują okładki. Ostatnio rzuciło mi się w oczy, że kilku innych autorów ma podobne, co dla mnie jest słabym chwytem e jest to od Mrocznej Strony Filii, ale okładki są do siebie tak podobne - identyczne rozmieszczenie napisów i czcionka, że czułabym się rozczarowana, gdybym przypadkiem chwyciła nie tą książkę, co trzeba. Jestem zdecydowanie fanem różnorodnych okładek, charakterystycznych dla danego autora, nie grupy autorów...

Do pewnego momentu strasznie denerwowała mnie postać Rosie - taka rozpieszczona laleczka, która w ogóle nie umie odnaleźć się w świecie i odsuwa od siebie wszystkich i wszystko, ale w miarę jak historia się rozwijała zyskiwała mój szacunek, a końcówka? No rozjebała system i zdecydowanie już Rosie zapulsowała w moich oczach.

W ogóle to zakończenie! Uwielbiam takie zwroty akcji, kiedy cała nasza wiedza na temat bohaterów i wydarzeń jest rozwalana w drobny mak, bo nagle na światło dziennie wychodzi prawda - a takiej prawdy się nie spodziewaliście. Bardzo, ale to bardzo mi się to podobało. Nie wiem,czy czasami nazywanie jej książek trillerami psychologicznymi jest dobrym wyjściem, ale zdecydowanie Denzil wie, jak budować postacie i tkać ich historię. Dla mnie to jest zdecydowanie odkrycie i po tych pięciu książkach mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jest jednym z moich ulubionych autorek.

Tytuł: Śmiertelne kłamstwa
Tytuł oryginału: The Liar's Sister
Autor: Sarah A. Denzil
Seria: brak
Stron: 376
Format: mobi
Wydawnictwo: Filia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger