lutego 04, 2021

Paulina Hendel - Pusta Noc

Um, przepraszam, dlaczego ja po tą historie sięgam dopiero teraz? Dlaczego nikt mi nigdy wcześniej nie powiedział, co mnie omija? Generalnie nie lubię czytać polskich autorów, bo zazwyczaj nam nie klika, ale muszę przyznać, ze Hendel przełamała moja zła passę!

Początkowo podeszłam trochę nieufnie, ale im głębiej wchodziłam, im bardziej poznawałam ten świat, to coraz lepiej się bawiłam i chciałam coraz więcej. Dlaczego o słowiańskiej mitologii nie nauczają nas w szkole? Dla mnie to coś totalnie nowego, bo nigdy wcześniej nie spotkałam się z tym tematem w książkach, ale okazuje się, ze to jest waśnie to, czego mi brakowało i myśle, że zmory zagoszczą częściej w moim domu.

Bardzo podobają mi się postacie... w sumie wszystkie. Są różnorodne, maja swoje charaktery, a ja nieraz przyłapałam się, że im kibicuje. Bałam się, że nie polubię się z Magdą, ale to naprawdę świetna dziewczyna, ogarnięta i oczytana, a jednocześnie taka swojska, jak dawno niewidzialna przyjaciółka. Feliks i Mateusz to także bardzo udane postacie, a relacja Magdy i Mateusza jest przeurocza.

Dla mnie to taki miks Supernatural i Kronik Wardstone, a są to serie, które bardzo lubię i mam do nich ogromny sentyment. Za to Żniwiarz jest nasz, to nasza kultura i nasze wierzenia i szkoda, ze nie są znane trochę szerzej i nie są częściej wykorzystywane! A Żniwiarze - jakie to są super postacie! Bardzo podoba mi się ta idea!

No i ogromny plus za nazwy miasteczek i nazwiska bohaterów, bo niejednokrotnie uśmiałam się i zdecydowanie zostaną ze mną na dłużej. No ja polecam całym serduchem!

Tytuł: Pusta noc
Autor: Paulina Hendel
Seria: Żniwiarz (tom 1)
Stron: 431
Format: TTS
Wydawnictwo: Czwarta Strona

9 komentarzy:

  1. Ja sobie na razie odpuściłam Hendel po "Strażniku", który raczej mi się po prostu nie podobał. Ale ładnie te książki wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zdecydowanie! O Strażniku słyszałam dość sprzeczne opinie, ale nie miałam jeszcze okazji przeczytać.

      Usuń
  2. Pierwszy i drugi tom bardzo mi się podobał! Dopiero przy trzecim ta seria zaczęła mnie trochę nużyć. Teraz będę sięgała po ostatni i mam nadzieję, że będzie to dobre zakończenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie wiem, nie czytałam dalszych części, ale jestem mega ciekawa ciągu dalszego! Daj znać jak zakończenie, czy spełniło twoje wymagania

      Usuń
  3. Mam problem z tą książką. Z jednej strony fajnie przedstawiony świat, jednak z drugiej coś mi nie pasowało. Kompletnie nie mogłam się wciągnąć, a bohaterzy mnie męczyli. Może czytałam to po prostu w nieodpowiednim czasie? Nie wiem, ale tam jej drugą szansę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją na półce, ale jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mega długo trzymałam ją w odmętach czytnika i cieszę się, że w końcu udało mi się ją przeczytać <3

      Usuń
  5. Tak się cieszę! Pokochałam całą serię i liczę że tobie również się spodoba

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger