marca 21, 2021

Justin Somper - Fala terroru

Nie umiałam zabrać się za recenzję tej książki. Mam wrażenie, że ten konkretny tom zawsze sprawiał mi problem. I naprawdę żałuję, że o tej serii nigdy nie było głośno, a ja nie zakupiłam fizycznych kopii książki, co by móc je macać co jakiś czas i wracać do ulubionych fragmentów.

JUSTIN SOMPER - Urodził się i wychował w St Albans, Hertfordshire. Ukończył Warwick University, a następnie pracował dla wydawnictw Puffin i Random House Children’s Books. Osiem lat temu założył firmę PR "Just So", działającą na rynku książek dla dzieci i młodzieży. Mieszka w północnym Londynie i swój czas dzieli między pracę w "Just So" a karierę pisarską. Książka "Wampiraci — demony oceanu" po raz pierwszy ukazała się w Wielkiej Brytanii latem 2005 roku i od razu odniosła sukces. Czytelnicy uznali ją za najlepszą propozycję dla fanów Harry’ego Pottera. Jeszcze w roku wydania Justin Somper wziął udział w dwóch trasach promocyjnych po Wielkiej Brytanii, wzbudzając zachwyt tysięcy dzieci.

Kolejne niezwykłe przygody bliźniąt Grace i Connora Tempestów oraz załóg statku piratów i wampiratów... CONNOR TEMPEST ma wprawdzie dopiero czternaście lat, ale wśród piratów czuje się jak ryba w wodzie. Musi jednak wybierać między lojalnością wobec towarzyszy z załogi, a lojalnością wobec siostry. GRACE TEMPEST nie uważa pirackiego życia za aż tak pociągają.

Fala terroru tak naprawdę jest książką przechodnią. Taki przejściem pomiędzy tym, co się wydarzyło w pierwszym tomie, kiedy bliźnięta rozdzielone przez sztorm znalazły się w dwóch zupełnie różnych światach i teraz, choć są już razem, znajdują się na neutralnym gruncie. Ta część pozwala zarówno nam, jak i im poukładać sobie w głowie wszystkie wiadomości i dać się zaprowadzić sercu. Bo tak naprawdę musimy zdecydować, którą drogę wybieramy - czy idziemy wraz z Grace do świata Wampiratów, czy towarzyszymy Connorowi na Diablu, czy wręcz przeciwnie - pozostajemy na neutralnym gruncie i wstępujemy do Akademii Piratów. 

Mam wrażenie, że sam autor nie był w tym momencie pewien, w jaki sposób potoczą się losy bliźniąt, ale ostatecznie podążamy za głosem własnych serc, a przy okazji obserwujemy, jak ewoluuje relacja Grace i Connora, którzy choć bardzo młodzi, muszą dość szybko dorosnąć i zdecydować o reszcie swojego życia. 

Pomijając kwestię bliźniąt, dużą część czasu otrzymał Sidorio - zbuntowany wampirat, który miał dość rządów Kapitana i postanowił wzniecić bunt. Nie jestem fanem jego postaci, nie wiem, nigdy go nie lubiłam, choć zdecydowanie jest ciekawy i wart uwagi. Czekam, jak rozwinie się jego wątek, bo zakończenie tomu dało czadu.

Przez tą książkę się płynie! Nie zauważasz upływu stron, ani upływu czasu i nawet sen przestaje być ważny, bo koniecznie musisz ją dokończyć. Dla mnie to jedna z ulubionych serii, do której wracałam już kilka razy, choć nigdy nie udało mi się skończyć całej. Nawet teraz, po wielu latach wracam z ogromna przyjemnością, witając się ze starymi znajomymi.

Tytuł: Fala terroru
Tytuł oryginału: Vampirates: Tide of Terror
Autor: Justin Somper
Seria: Wampiraci (tom 2)
Stron: 408
Format: mobi
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

4 komentarze:

  1. O kurczę, jakie to były świetne książki. Czytałam jako dziecko, ale nie pamiętam, czy doczytałam do końca. Aż nabrałam ochoty, żeby przeczytać je jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie doczytałam, dlatego robię reread, dzielę się nimi na nowo i planuję wreszcie skończyć :D

      Usuń
  2. Grupka na Facebooku o serii „wampiraci” jeśli ktoś chce
    https://www.facebook.com/groups/836507140326219/?ref=share

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger