marca 04, 2021

Lauren Kate - Przebaczenie / podsumowanie serii

Moja przygoda z serią "Upadłych" zaczęła się w którejś klasie gimnazjum, nawet nie z mojej inicjatywy, bo nie miałam tej książki na oku. Wypożyczyła ją z biblioteka moja kumpela, a ja zaciekawiona wymieniłam się z nią i przepadłam w pierwszym tomie. W tamtych czasach kochałam takie historie - anioły, demony, wampiry, wilkołaki, to był mój główny kanon lektur, nie odkryłam jeszcze swojej miłości do kryminałów, gatunkowo też było to dosyć ograniczone. O dziwo kontynuowanie serii... no nie było kontynuacji. Dwa lata temu odświeżyłam sobie całą serię, do czwartego tomu, będąc przekonaną, że to cała seria za mną. No nie, jest jeszcze piąty tom! Kopnęłam się w dupę, zacisnęłam zębiska i włączyłam na Legimi. 

Zdecydowanie zbyt dużo czasu zajęło mi skończenie tej serii, choć patrząc na ten ostatni tom, to serię skończyłam te dwa lata temu. Po co powstał piąty tom? Nie mam pojęcia. Nie czuję go, nie podoba mi się. Zastanawiałam się, czy w ogóle będę coś pamiętać z tej serii, bo z reguły te młodzieżowe historie miłosne totalnie wypadają mi z pamięci. Okazało się, że nie mam się czym martwić, bo tom ten jest kompletnie oderwany od rzeczywistości i ciężko mi powiedzieć, jakie są jego powiązania z poprzednim tomem. Chyba żadne. Nie cierpię tomów pisanych na siłę, takiego sztucznego kontynuowania historii, lecenia na fali. Hajsy, hajsy, hajsy, a czytelnik na tym cierpli. Sama seria bardzo mi się podobała, ale ten dodatkowy tom zaciera to wrażenie, wkurza mnie i przyznam szczerze, że momentami słuchałam jednym uchem. Plus taki, że mega szybko leci, ale przy sześćdziesięciu procentach książki (około 250 strony) ja wciąż miałam wrażenie, że tam się kompletnie nic nie dzieje, a akcja w ogóle nie posuwa się naprzód. Już mi bardzo opadły chęci na tą lekturę. 

LAUREN KATE jest amerykańską autorką fantastyki. Lauren Kate dorastała w Dallas, uczęszczała do szkoły w Atlancie, a zaczęła pisać w Nowym Jorku. Obecnie mieszka w Los Angeles. Jej książki Zdrada Natalie Hargrove i Fallen, wspięły się na 3 The New York Times Best Seller List. Trzecia książka z serii Fallen, zatytułowana Pasja, ma zostać wydana 14 czerwca 2011 roku.

Liceum potrafi być piekłem. Cam wie, jak to jest być nawiedzanym. Spędził więcej czasu w Piekle niż powinien jakikolwiek anioł. A jego najświeższe Piekło to szkoła średnia gdzie Lilith, dziewczyna, której nie potrafi przestać kochać, odbywa karę za jego zbrodnie. Cam zawarł układ z Lucyferem: ma piętnaście dni, aby przekonać jedyną dziewczynę, na której naprawdę mu zależy, aby pokochała go na nowo. Jeśli mu się powiedzie, Lilith będzie mogła wrócić do swojego świata i będą mogli żyć ze sobą. Ale jeśli mu się nie uda... Lucyfer przygotował wyłącznie dla niego specjalne miejsce w Piekle. Tik-tok. Rozwiń swoje skrzydła i płacz, podczas gdy bad-boy Cam ujawnia w końcu przyczyny udręki swojego serca w epickiej powieści ze świata Upadłych, „Przebaczenie”.

Niezaprzeczalny plus, że tą część można czytać niezależnie od pozostałych - nie ma nic wspólnego z wcześniejszymi. Jeśli się mylę - poprawcie mnie, ale ja z tych wcześniejszych części praktycznie nic nie pamiętam, mam mgliste pojęcie o fabule, więc jeśli na przykład Cam tam występował - nie wiem, nie pamiętam. Jeśli sie nastawicie tak, jak ja - na epicki koniec serii, to będziecie srogo zawiedzeni. Ja tu załamuje ręce, żal dupę ściska, ale ta książka jest po prostu bez sensu. Szkoda na nią czasu i pieniędzy. Jak sobie przypomnę, z jakimi wypiekami na twarzy czytałam poprzednie tomy to aż mi wstyd za ten.

UPADLI: Gdybyście nie mogli być z osobą, która jest waszym przeznaczeniem? Para kochanków. Starożytna wojna. Skazani na miłość, która nigdy się nie spełni. Przeznaczeniem niektórych aniołów jest Upadek. W Danielu Grigori jest coś boleśnie znajomego. Luce Price zwraca uwagę na tajemniczego i zdystansowanego Daniela już pierwszego dnia w szkole Sword & Cross w dusznej Georgii. On jest jedynym jasnym punktem w miejscu, gdzie nie wolno korzystać z komórek, inni uczniowie to świry, a każdy ich ruch śledzą kamery. Choć Daniel nie chce mieć nic wspólnego z Luce - i robi wszystko, żeby dać jej to wyraźnie do zrozumienia - dziewczyna nie potrafi się powstrzymać. Przyciągana niczym ćma do płomienia, musi dowiedzieć się, jaką tajemnicę ukrywa Daniel... nawet gdyby to miało ją zabić.

W tamtych czasach była to jedna z lepszych serii, jakie czytałam, byłam w niej zakochana, chociaż nie jestem w stanie powiedzieć, ile tomów przeczytałam za pierwszym razem. Za drugim podejściem czytałam jeden za drugim, nie zostawiałam, więc z jednej strony jak najbardziej na plus, a z drugiej ani nie zostawiła mnie z kacem książkowym, ani nie została ze mną na dłużej. Chociaż przyznam, że okładki do dziś wywołują we mnie jakiś sentyment. Sama historia - niekoniecznie.

Tytuł: Upadli / Udręka / Namiętność / Zakochani / Uniesienie / Przebaczenie
Tytuł oryginału: Fallen / Torment / Passion / Fallen in Love / Rapture / Unforgiven
Autor: Lauren Kate
Seria: Upadli (tomy 1-5)
Stron: 2560
Format: papier / TTS
Wydawnictwo: Mag

6 komentarzy:

  1. Nie pamiętam, na którym tomie skończyłam swoją przygodę z tym cyklem, ale pamiętam, że Udręka była faktycznie udręką xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż za adekwatny tytuł :). Ja gdzieś ostatnio wyczytałam, że ten ostatni tom to właśnie czwarty i tak trochę nie wiem, co mam o tym myśleć poza tym, że chyba jednak miałam rację, że historia się już zakończyła...

      Usuń
  2. Niestety nie lubię tej serii ani stylu autorki. Dałam szansę Upadłym i się zawiodłam potem czytałam Łzę i było jeszcze gorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po twojej recenzji Łzy straciłam do niej zapał.

      Usuń
  3. Lata temu czytałam pierwszy tom i tyle mi wystarczyło. Jakoś nie ciągnie mnie z powrotem do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę właśnie, że ludzie jej zbytnio nie lubię. Mi się na przykład mega podobała, ale problem polega na tym, że kompletnie nic nie pamiętam, więc to taka miłość chwilowa była. Na szczęście ten rozdział udało mi się w końcu zakończyć.

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger