marca 05, 2021

Patricia Briggs - Zew Księżyca | Mercy, gdzie byłaś całe moje życie?!

Dawno temu poprosiłam na Facebooku w jednej z książkowych grup o polecenie mi fajnych serii fantastycznych, raczej dla dorosłych, bo mam ogromny problem, żeby się w tą dorosłą fantastykę wciągnąć - przeraża mnie i objętość tych tomów, rozległość światów, jak i ilośc tomów. Pierwsza na liście była Mercedes Thompson i ja się pytam - gdzie ona była całe moje życie i czemu zabrałam się za tą serię dopiero teraz?!

PATRICIA BRIGGS - Urodzona w 1965 roku Patricia Briggs jest najlepiej znana Czytelnikom jako autorka serii urban fantasy o przygodach niezwykłej mechanik, Mercedes Thompson. Zadebiutowała w 1990 roku powieścią „Masques”, która sprzedawała się tak fatalnie, że Briggs niemal zakończyła na niej swoją literacką karierę. Na szczęście nie poddała się. Kolejne książki notowały coraz lepsze wyniki sprzedaży i coraz przychylniejsze opinie krytyków. Pierwszy tom przygód Mercedes Thompson dostał się na listę USA Today. Drugi przetarł powieściom Briggs drogę na listę bestsellerów New York Timesa. Szczyt tej list zdobył tom trzeci. Obecnie autorka mieszka w stanie Waszyngton, pracuje nad kolejnym tomem serii o Mercedes Thompson i niestrudzenie podąża za swoimi marzeniami.

Wilkołaki mogą być niebezpieczne, gdy wejdziesz im w drogę. Wystarczy jednak zachować ostrożność, a-raczej- nie zrobią Ci krzywdy. Bez trudu ukrywają swoją naturę przed ludźmi. Tylko, że ja nie jestem człowiekiem. Potrafię je rozpoznać, a one rozpoznają mnie. Na pierwszy rzut oka Mercedes Thompson żyje w zwyczajnym, amerykańskim miasteczku. Może wykonuje niezbyt popularny wśród kobiet zawód - jest mechanikiem samochodowym, jednak to jeszcze nic wyjątkowego. Ale nie daj się zwieść pozorom. Tu nic nie jest zwyczajne. Mercy jest zmiennokształtną, jej sąsiad jest wilkołakiem, a samochód, który właśnie naprawia należy do wampira. A to dopiero początek naprawdę niesamowitej historii...

Jestem zachwycona! Samą książką, bohaterką, humorem! Patricia stworzyła zabawne, pełne życia postacie, z którymi polubiłam się praktycznie od samego początku. Uwielbiam Mercedes - za to, że jako kobieca postać nie jest taką ciepłą kluchą, która chowa się pod skrzydłami faceta, ale ma swoje zdanie, prowadzi warsztat samochodowy, jest odważna, pyskata, a do tego zabawna. Taka twarda babka. M się ze mnie śmiał, że nie słyszał takich słów z moich ust, kiedy z bananem na twarzy opisywałam mu książkę.

Wydawać by się mogło, że już wyrosłam z takich historii - Mercy jest zmiennokształtną, która przyjmuje postać kojota, a wychowana została przez wilkołaki. Jej znajomi to inne wilkołaki, wampiry, a nawet czarownice. Ale kurde, jest to zrobione tak sensownie, z pazurem, że ja się na nowo zakochałam, a Mercy wskoczyła na listę moich ulubionych bohaterów. Jest to zdecydowanie historia dla starszego czytelnika - nie tylko dlatego, że wszyscy bohaterowie są dorośli, ale też ze względu na krew, flaki, brutalność (15-letnia ja i tak by się jarała). Będąc starszym, dojrzalszym, lepiej zrozumie się humor i sytuacje postaci. Ja się świetnie bawiłam i nie raz uśmiechnęłam się pod nosem. Trochę nie podobało mi się zakończenie, ale ten ostatni rozdział był taki trochę słodziutki.

Przez cały czas nie mogłam się odpędzić od porównania do Żelaznego Druida - nie ze względu na fabułę, ale właśnie ten humor i fajność bohaterów - przy Atticusie też japa mi się non stop cieszy i myślę, że te dwie serie długo zostaną mi w pamięci, a spotkanie Mercy i Atticusa w jednej książce byłoby obłędne! 

Tytuł: Zew Księżyca
Tytuł oryginału: Moon Called
Autor: Patricia Briggs
Seria: Mercedes Thompson (tom 1)
Stron: 420
Format: TTS
Wydawnictwo: Fabryka Słów

6 komentarzy:

  1. Nie słyszałam nigdy o tej serii a brzmi zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi gdzieś tam zawsze się kojarzyła, ale do tej pory nie miałam z nią do czynienia, ale okazuje się, że takie klimaty jak najbardziej do mnie trafiają :D

      Usuń
  2. Dawno temu czytałam jeden tom, nawet mi się podobało, ale jakoś nie zabrałam się za kolejne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chciałam od razu zaczynać drugi, ale Legimi go nie ma i tak stoję :D

      Usuń
  3. Kiedy miałam fazę na urban fantasy, to sięgnęłam po książki o Mercy. Dobrze wspominam, choć po czwartym tomie dałam sobie spokój, trochę zmienił mi się gust i też dostrzegam pewne niedociągnięcia w tej serii. Poza tym, drażniło, że Mercy otacza się wręcz haremem facetów. Plus, że nadskakiwali jej i tak mniej niż np. mężczyźni w otoczeniu Dory Wilk w książkach ANety Jadowskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dory nie znam, nie czytałam. Ja po takie książki sięgam relatywnie rzadko, dlatego to zawsze jest miła odskocznia :D

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger