kwietnia 22, 2021

Brigid Kemmerer - A curse so dark and lonely | Bierz w ciemno!

Książka ta praktycznie zawładnęła Internetem, patrzyła na mnie zewsząd i ciągle o sobie przypominała, więc w końcu stwierdziłam, że trzeba się zapoznać z ta historią, zobaczyć, o co chodzi. Zwłaszcza, że chyba nigdy nie czytałam żadnego reteillingu (dobra, jak o tym myślę to było coś, ale dawno temu! Jak więc to wszystko wypadło?

BRIGIT KEMMERER - bestsellerowa autorka mrocznych i ponętnych powieści dla młodych dorosłych, takich jak "A Curse So Dark and Lonely", "More Than We Can Tell", i "Listy do utraconej" YA!, oraz powieści paranormalne YA, takie jak "The Elemental Series" i "Thicker Than Water" (Kensington).Pełnoetatowa pisarka, Brigid mieszka w okolicy Baltimore ze swoim mężem, synami, psem i kotem. Kiedy nie pisze ani nie jest mamusią, zazwyczaj można ją znaleźć z rękami owiniętymi wokół sztangi.

Książę Rhen sądził, że łatwo będzie można złamać klątwę, jaką rzuciła na niego potężna wiedźma. Wystarczyło, żeby pokochała go jakaś dziewczyna. Tylko tyle. Jednak to było, zanim zmienił się w bezwzględną bestię i zniszczył swój zamek, swoją rodzinę, pozbywając się przy tym ostatniej iskierki nadziei. Kolejna kobieta uciekła, więc książę kolejny raz będzie miał osiemnaście lat. Życie Harper nigdy nie było łatwe. Dziewczyna wychowywała się bez ojca, z umierającą matką i bratem, który nigdy nie traktował jej poważnie. Nauczyła się być twarda. Przynajmniej na tyle, aby przetrwać. Kiedy na ulicach Waszyngtonu próbuje uratować nieznajomego, jej życie przybiera nieoczekiwany obrót. Teraz Harper nie wie, gdzie jest ani czy to, co widzi, jest prawdziwe. Książę? Klątwa? Potwór?

Od samego początku wiedziałam, czego się spodziewać, a przynajmniej jak mi się wydawało, bo choć jest to bazowane na historii Belli i zaklętego księcia, to chyba na tym podobieństwa się kończą. Ale żeby nie było tak pięknie, zacznę od minusów - jest ich mniej. na początku nie mogłam się pozbyć wrażenia, że te strony lecą, ale się właściwie nic nie dzieje, miałam wrażenie, że jest ona trochę o niczym i to wrażenie utrzymywało się dosyć długo. Nie wiem, skąd się wzięło, bo nie powiedziałabym, że ona ma prawie 500 stron, mknie się przez nią! No i pod koniec trochę straciłam zapał, bo już byłam przekonana, że dostanę totalnie sztampowe zakończenie, ale na szczęście tak się nie zdarzyło!

No to teraz idziemy do plusów - postacie! Zwłaszcza Harper, która jest tak fajna i nietuzinkowa, że polubiłam ją już od pierwszej strony. Wiecie, że cierpi na dziecięce porażenie mózgowe? Spotkaliście to już gdzieś, bo ja nigdy! Ostatnio widziałam film, w który, główny bohater na to cierpiał, a mimo to był totalnie uroczą i fajną postacią. Tutaj jest to samo - porażenie nie definiuje Harper, ono po prostu dało jej kopa w tyłek, a ona go przyjęła z uniesioną głową! Rhen i Grey to także doskonale zrobione postacie, ale wiecie, to Harper zdobyła całe moje serducho.

Sama bestia - czy ktoś jeszcze spodziewał się włochatego stwora? Nie wiem czym dokładnie staje się Rhen, wyłapałam tylko łuski, ale jestem pewna, że to nie smok, ale cieszę się, że nie dostał futra i nie umie mówić. Mocno przypominało mi to sceny z Czarownicy 2, która mi się strasznie nie podobała, ale sam wątek bestii jak najbardziej na plus!

No i kurde, to zakończenie, tak się nie robi! Jestem fanką rozwiązania i tego, że tak naprawdę nie wiemy, kto przełamał klątwę, ale mam nadzieję, że to zostanie wyjaśnione w późniejszych tomach. Bomba zrzucona w epilogu, te wszystkie informacje? No ja chcę więcej tu i teraz! 

Tak naprawdę nigdy nie wyrastamy z bajek, a to jest doskonały przykład, jakby t wszystko wyglądało, gdyby się działo dziś i chyba to jest w tym wszystkim najfajniejsze. Że mimo, iż Harper trafia do baśniowego świata (który bardziej przypomina horror, ale cii), to jednak to wszystko wydaje się rzeczywiste, prawdziwe i nie, to nie jest książka dla młodego czytelnika, bo momentami jest brutalna, to raczej taka baśń dla dorosłego, która mimo wszystko zawiera w sobie trochę tej magii! Dla mnie bomba, czekam niecierpliwie, aż pojawią się u nas kolejne tomy!

Tytuł: A curse so dark and lonely
Tytuł oryginału: A curse so dark and lonely
Autor: Brigid Kemmerer
Seria: The Cursebreakers (tom 1)
Stron: 496
Format: TTS
Wydawnictwo: NieZwykłe

6 komentarzy:

  1. Leżakuje i czeka na swoją kolej. Ale to kolejna pozytywna opinia, którą czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wreszcie przeczytać drugi tom, żeby sprawdzić, czy dalej jest równie dobrze :)

      Usuń
  2. "Piękna i bestia" nigdy nie była moją ulubioną baśnią, ale chętnie poznam jej retelling.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moją właśnie też nie, dlatego tym bardziej jestem zaskoczona, że ta tak bardzo mi się podobała!

      Usuń
  3. Muszę przeczytać! Tyle pochwał!

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger