grudnia 25, 2019

C. J. Daugherty - Wybrani

Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?

Właściwie Christi J. Daugherty – była reporterka kryminalna, pisarka polityczna, dziennikarz śledczy, wcześniej pracowała dla wielu amerykańskich gazet, m.in. Dallas Morning News i Reuters. Autorka serii Nocna Szkoła (Night School), która została przetłumaczona na 19 języków. Powieść "Wybrani", która jest pierwszą częścią serii Nocna Szkoła, jest efektem fascynacji autorki naturą przestępców.

Zawsze chciałam przeczytać jakąś książkę autorki, ale nigdy nie było mi z nimi po drodze. A że ostatnio audiobooki ratują mi dupę, a do tego jakoś łatwiej mi wybrać co przesłucham, niż co przeczytam to w końcu się spotkaliśmy! Czy było to spotkanie udane? Nie narzekam, chociaż po dłuższej przerwie od książki fabuła nieco się zatarła.

Allie jest całkiem ciekawą bohaterką, śledzenie jej losów mnie nie nudziło, wręcz przeciwnie - choć na początku działała mi na nerwy, z czasem obserwując jej przemianę nawet ją polubiłam. Doszło nawet do tego, że od razu chciałam włączyć drugą część! 

Podoba mi się, że na samym początku poznajemy Allie z tej nieco złej strony, jako typową zbuntowaną nastolatkę, ale w trakcie odkrywamy jej inną stronę i przede wszystkim odkrywamy wszystkie sekrety (okay, jeden, nawet w sumie nie), które zamiast rozwiązać problem, potęgują go. Bo wiecie, tu w pewnym momencie została rzucona niezła bomba, która totalnie wszytko zamieszała, a ja już zacieram rączki, bo tu się czai jakaś grubsza historia!

Christi póki co dała nam niezły wstęp i rozbudziła apetyt na więcej. Minus taki, że po dłuższym czasie niewiele pamiętam z fabuły...

Tytuł: Wybrani
Tytuł oryginału: Night School
Autor: C. J. Daugherty
Seria: Wybrani (tom 1)
Stron: 440
Forma: TTS
Wydawnictwo: Otwarte

2 komentarze:

  1. Czytałam tę książkę kilka dobrych lat temu i z tego, co pamiętam pierwszy tom jeszcze mi się podobał, ale na drugim poległam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och to słabo :( ja jeszcze mam nadzieję, bo nie czytałam dalszych :D

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger