sierpnia 23, 2021

Małgorzata Stefanik - Gildia Zabójców


Pokochałam tą książkę całym serduchem i jestem zwyczajnie wdzięczna za to, że powstała. No i zaskoczona, że tak bardzo mnie pochłonęła! Są takie historie, przed którymi podświadomie się opierasz, a które ostatecznie zajmują specjalne miejsce w twoim sercu i to jest właśnie jedna z nich. 

Alyssa jest płatną morderczynią, która po zamordowaniu kilki współpracowników zostaje na pół roku zamknięta pod ziemią, bez dostępu do światła słonecznego, a dodatkowo poddana torturom i na jej plecach zostają wycięte anielskie skrzydła. Wiem, co pomyślicie, bo faktycznie przywodzi to na myśl Szklany Tron, ale tylko i wyłącznie na początku. W sumie jeśli dacie takie połączenie wątków to nieodzownie będzie Wam to przypominało Celaenę. To wrażenie jednak szybko się rozmyło i w trakcie czytania kompletnie o nim zapomniałam!

W tej książce pokochałam właściwie wszystko. Fabułę, pomysł, bohaterów. Jednocześnie chciałam ją jak najszybciej skończyć, żeby dowiedzieć się, co będzie dalej i wzbraniałam się przed tym, bo nie byłam gotowa, aby opuścić ten świat. Niezmiernie bawiło mnie, gdy przypominałam sobie, że przecież Alyssa należy do gildii w Polsce i zdumiewało mnie to, gdy pojawiały się znajome miejsca, jak chociażby wycieczka po Krakowie!

Większość akcji rozgrywa się jednak w Azji, ale szczerze? Mogłaby się dziać gdziekolwiek, bo miejsca nie są tutaj tak ważne. Ważni są bohaterowie, a oni są po prostu cudowni. Już pomijając Alyssę, która skradła moje serducho od pierwszych stron, dostaliśmy k-popowy zespół (nie moja bajka, ale uwielbiam tych chłopców!); lisiego zabójcę Kitsune (mocny crush) - mrocznego, niebezpiecznego, cudownego; Oliego, który jest jak twój młodszy brat, nad którym się rozczulasz. Bohaterowie to chyba najmocniejsza strona tej historii, a ja cholernie za nimi tęsknię i nie mogę doczekać się kolejnego spotkania!

Wniosek jest jeden - to jest debiut, ale debiut świetny, choć zapewne nie każdemu się spodoba. Ja totalnie nie żałuję i przeczuwam, że jeszcze tu wrócę! 

Tytuł: Gildia zabójców
Autor: Małgorzata Stefanik
Seria: Gildia zabójców (tom 1)
Stron: 430
Format: mobi
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc

2 komentarze:

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger