sierpnia 24, 2021

Soman Chainani - Akademia Dobra i Zła

Sierpień stał się dla mnie miesiącem, w którym wręcz nie stronię od debiutów, a przez te wszystkie lata nauczyłam się je szanować, doceniać i przede wszystkim - dawać szansę. Dopiero po przeczytaniu tej książki dowiedziałam się, że był to debiut autora i powiem jedno - to naprawdę dobry debiut!

Śledzimy losy dwóch dziewczynek - Agathy, która jest brzydka, nieszczęśliwa i ma zadatki na zostanie wiedźmą oraz jej najlepszej przyjaciółki - przepięknej Sophii, która powinna zostać księżniczką. Obie dziewczynki dostają się do Akademii Dobra i Zła, tylko jest jeden problem - Agatha ląduje wśród Dobrych Charakterów, a Sophia wśród Złych. Zamiast zaaklimatyzować się wśród rówieśników, szukają sposobu na zamianę szkół, nie słuchając, gdy mówi się im, że są dokładnie tam, gdzie powinny. 

To dosyć świeże spojrzenie na baśnie i zajrzenie "za kulisy" - do czasów, kiedy nasze ulubione postacie z bajek dopiero się szkoliły, były odkrywane, poznajmy ich dzieci, towarzyszymy im na lekcjach... Momentami mocno stereotypowe - źli są brzydcy i niedobrzy, żyją w okropnych warunkach, a księżniczki i książęta są cudownie piękni - te wątki mogą irytować, bo doskonale wiemy, że dobro i zło nie są tak oczywiste, ale podejrzewam, że książka jest skierowana dla duuużo młodszego czytelnika. Ale spokojnie - starszy też może się dobrze bawić!

Bardzo długo nie lubiłam Sophii, dziewczynka do granic możliwości rozpieszczona, rozwydrzona i egoistyczna, ale z tym większą radością obserwowałam jej przemianę i ewolucję i dzięki temu jestem ciekawa, jak będzie zachowywać się w kolejnych tomach i w którą stronę pójdzie to wszystko!

Momentami książka była nudnawa i faktycznie był taki moment, kiedy czułam się znużona, ale dostałam naprawdę świetne zakończenie i plot twist, którego się nie spodziewałam, dzięki czemu skończyłam zaskoczona i oczarowana!

Jeśli kochacie baśnie to książka totalnie dla was i nie przejmujcie się, jeśli już dawno wyrośliście z marzeń o byciu księżniczką, bo ten cudowny świat powinien bez reszty was wciągnąć. Ja już zacieram rączki na kolejne tomy!

Tytuł: Akademia Dobra i Zła
Tytuł oryginału: The School for Good and Evil
Autor: Soman Chainani
Seria: Akademia Dobra i Zła (tom 1)
Stron: 496
Format: TTS
Wydawnictwo: Jaguar


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger