grudnia 01, 2021

Non Pratt - Prawda czy wyzwanie


W West Bridge High School zdarzyła się tragedia. Jeden z uczniów uległ wypadkowi, na skutek którego jest ciężko niepełnosprawny. A że zignorował umieszczone znaki ostrzegawcze, jego rodzinie nie zostanie wypłacone odszkodowanie, a rehabilitacja jest kosztowna. Nie wiadomo, czy Kam będzie chodził, mówił, czy w ogóle będzie w stanie chociażby skupić się na tyle, by wskazać coś ręką i przez jakiś czas jest na ustach wszystkich uczniów, a jego brat, Sef, nagle staje się rozpoznawany i musi radzić sobie ze współczującymi spojrzeniami. Claire wie, jak to jest być w centrum uwagi i mierzyć się z niechcianą uwagą, choć w jej przypadku chodziło o coś o wiele bardziej wstydliwego. Ich drogi krzyżują się, kiedy Sef potrzebuje sprzętu z kołka, do którego uczęszcza Claire. Nie wiedzieć czemu, dziewczyna postanawia mu pomóc w jego projekcie. 

Mam wrażenie, że najlepsze książki to takie, o których nic nie wiem i nie zdawałam sobie sprawy z ich istnienia, dopóki nie znalazły się na mojej półce. Na tą trafiłam kompletnie przypadkiem - lubię co jakiś czas wpisać randomowe słowo w wyszukiwarkę i zobaczyć, co mi wyskoczy. Po uroczej okładce spodziewałam się ciepłej i lekkiej młodzieżówki i bardziej co do niej pomylić się nie mogłam, ale z czystym sumieniem stwierdzam, że to jedna z lepszych rzeczy, jakie czytałam w tym roku!

Miłość jest tu zdecydowanie dodatkiem. Wcale nie taka prosta i urocza historia pierwszej miłości stanowi raczej tło dla wydarzeń. Najważniejsi są tutaj Chłopak Podejmujący Wyzwania i Dziewczyna Mówiąca Prawdę. Za każdym z nich kryje się tak wiele, że ostatecznie ta historia doprowadziła mnie do łez. Płakałam ze wzruszenia, z czułości, poniekąd z radości, bo oboje przeszli naprawdę długą drogę, by pogodzić się ze swoim losem.

To przepiękna i emocjonalna opowieść o radzeniu sobie z przeciwnościami, pogodzeniu się z trudną sytuacją. Oboje chowają się za swymi alter ego, ukrywają się przez przyjaciółmi, rodziną, sobą nawzajem, ale przede wszystkim przed sobą samym. 

Warto też dodać, że książka jest poprowadzona bardzo ciekawie. Początkowo prowadzona z perspektywy Claire dochodzi do kulminacyjnego momentu... i wracamy na sam początek, by poznać tą samą historią z puntu widzenia Sefa. Przyznaję, że przez pierwsze kilkanaście stron byłam zła, bo chciałam wrócić do tamtego punktu, że jak to tak można. Ale wiecie co? To było naprawdę świetne i potrzebne, bo pomogło nam zrozumieć tego szalonego chłopaka i uzupełniło luki w historii. I gdy ich historie ponownie zbiegły się w czasie, dalsza część była już zupełnie inna w odbiorze i zapewne dzięki właśnie temu zabiegowi końcówka okazała się tak emocjonalna. 

Zaprawdę zastanawiam się, czy jeszcze kiedyś do niej nie wrócić i będę ją polecać z czystym sumieniem.

Tytuł: Prawda czy wyzwanie
Tytuł oryginału: Truth or Dare
Autor: Non Pratt
Stron: 396
Format: mobi
Wydawnictwo: Zielona Sowa

2 komentarze:

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger