czerwca 19, 2021

Popkulturowe polecenia Kasika na Pride Month 馃寛

Czerwiec znany jest jako pride month i z tej okazji chcia艂am Wam poleci膰 ksi膮偶ki z motywem LBGT, kt贸re lubi臋. Tylko w sumie jest taki ma艂y problem, 偶e ja w t臋czowe w膮tki wpad艂am w艂a艣ciwie dopiero w tym roku i wci膮偶 przeczyta艂am ich bardzo ma艂o, dlatego wci膮gn臋 na list臋 te偶 filmy i seriale, bo okazuje si臋, 偶e w moim popkulturowym 偶yciu bardzo mi tego brakowa艂o! Czasami b臋d膮 to ca艂e historie, czasami pojedyncze pary. Je艣li macie swoich ulubie艅c贸w, koniecznie dajcie mi zna膰!

Wiem, 偶e wydawnictwo We Need Ya w swojej ofercie ma du偶o ksi膮偶ek z motywem LGBT i chyba wi臋kszo艣膰 tych, kt贸re znam ja jest od nich, tak偶e polecam zajrze膰! I nie przed艂u偶aj膮c, przedstawiam Wam moich ulubie艅c贸w!

Oczywi艣cie mam koszmarn膮 pami臋膰 do imion, tak偶e dzi臋kuj臋 mocno za wsp贸艂prace wyszukiwarce Google, kt贸ra ratowa艂a mi dup臋 i przypomina艂a :)


Wszystko tak na dobra spraw臋 zacz臋艂o si臋 od Simona Spiera. Dok艂adniej rzecz bior膮c od filmu, bo ksi膮偶ki d艂ugo nie mog艂am dorwa膰 i w ko艅cu uda艂o mi si臋 j膮 przeczyta膰 na Legimi. Simon g艂臋boko w sobie skrywa sekret i nie umie przyzna膰 si臋 przez 艣wiatem, 偶e jest gejem. Nawi膮zuje wi臋c internetow膮 znajomo艣膰 z innych ch艂opakiem ze swojej szko艂y, kt贸ry tak偶e si臋 nie ujawni艂. Jest tylko jeden problem - Simon nie ma poj臋cia, jak on si臋 nazywa, ani jak wygl膮da. Zna go tylko pod pseudonimem Blue, ale bardzo szybko mi臋dzy ch艂opakami zaczyna iskrzy膰. Powiedzmy sobie szczerze - to jest bardzo ciep艂a, przyjemna historia, kt贸ra mnie osobi艣cie doprowadzi艂a do 艂ez. Historia Simona i Blue jest histori膮 mi艂osn膮, jak ka偶de inne, chocia偶 jednocze艣nie trudniejsz膮. Uwielbiam w tej historii wszystko - wspania艂ych przyjaci贸艂, wspieraj膮cych rodzic贸w. Chyba j膮 przeczytam jeszcze raz :). Artura i Janka z Hurt/Comfort pozna艂am poprzez Kasi臋 z Niekulturalnie.pl, kt贸ra na instagramie przeprowadzi艂a zaplanowan膮 na szerok膮 skal臋 akcj臋 promocyjn膮. I zakocha艂am si臋 bez reszty. Wielokrotnie u艣miecha艂am si臋 pod nosem w trakcie lektury, par臋 razy mia艂am 艂zy w oczach (na ko艅c贸wce to ju偶 w og贸le!). I cho膰 musze przyzna膰, 偶e historia jest momentami mocno stereotypowa (zw艂aszcza bohaterowie), to nie spos贸b jej nie lubi膰! Jest to bardzo udany nasz polski zreszt膮 debiut, historia ciep艂a, pi臋kna i zabawna! Po Red, White & Royal Blue si臋gn臋艂am g艂贸wnie dlatego, 偶e s艂ysza艂am du偶o narzeka膰 i chcia艂am si臋 dowiedzie膰, o co chodzi. To zdecydowanie najbardziej doros艂a ksi膮偶ka z tego zestawienia, ale jest przezabawna! Alex i Henry s膮 cudowni, a gdyby艣cie si臋 zastanawiali, co by si臋 sta艂o, gdyby Pami臋tnik Ksi臋偶niczki by艂 o ksi臋ciu... :)


Je艣li jeszcze nie ogl膮dali艣cie Julie and the Phantoms (Netflix), to co Wy tu jeszcze robicie?! 呕artuje! Cho膰 jest to w膮tek poboczny, by艂am zachwycona jak bardzo naturalnie zosta艂 wprowadzony! Alex i Willie, bo o nich mowa, to postacie, kt贸rych ogromnie brakowa艂o mi w serialach. Do tej pory gej w serialach zawsze by艂 taki... za bardzo. A oni s膮 tacy uroczy, niewinni, no nie da si臋 ich nie kocha膰! A jak 艣piewaj膮, a jak ta艅cz膮! Ja ogromnie potrzebuj臋 drugiego sezonu tej produkcji i r贸wnie mocno potrzebuj臋 wiedzie膰, co si臋 stanie z t膮 dw贸jk膮! Widzia艂am pierwszy sezon pi臋膰 razy, a nie wracam do seriali, wi臋c lepszej rekomendacji nie dostaniecie :O.


Chcia艂am tu ju偶 zacz膮膰 m贸wi膰 o Kurcie z Glee, ale zanim zd膮偶y艂am napisa膰 chocia偶 jedno zdanie, u艣wiadomi艂am si臋, 偶e reprezentacja LGBT w Glee jest ogromna i Kurt chyba nawet nie jest moim ulubie艅cem! Zdecydowanie jest jedn膮 z najbardziej charakterystycznych postaci w serialu, a jego w膮tek momentami 艂apie za serce, cho膰 czasami sama posta膰 mnie denerwowa艂a. Ale! W og贸le zacznijmy od tego, 偶e Glee by艂 serialem, kt贸rego fenomenu kompletnie nie rozumia艂am (co jest dziwne, bo produkcje muzyczne maj膮 specjalne miejsce w moim serduchu), a kt贸ry ostatecznie skrad艂 moje serce, niekt贸re odcinki rozbi艂y je na milion ma艂ych kawa艂k贸w (po偶egnanie Fina to jeden z najbardziej depresyjnych odcink贸w, jakie widzia艂am w 偶yciu i nie pytajcie, jak ja mocno rycza艂am tam!). Mamy tu przecie偶 Blaine'a, Santan臋 i Brittany. kt贸re uwielbiam ca艂ym serduchem, a w p贸藕niejszych sezonach dostali艣my jeszcze posta膰 Alexa "Unique" Newella i nie zapominajmy o trener Beiste, kt贸ra w bodaj偶e ostatnim sezonie przesz艂a operacj臋 zmiany p艂ci i absolutnie ka偶d膮 z nich uwielbiam! A niekt贸rych piosenek s艂ucham do dzi艣 ;)


Te trzy pi臋kno艣ci, to bohaterki serialu The Bold Type (Dziewczyny nad wyraz), produkcji, kt贸r膮 odkry艂am w tym roku (4 sezony s膮 obecnie na Netflix) i cho膰 w serialu ka偶da z dziewczyn zmaga si臋 ze swoj膮 seksualno艣ci膮, nas tematycznie obchodzi Kat, czyli ta ciemnosk贸ra pi臋knotka po lewej. W trakcie serii Kat odkrywa w sobie poci膮g do kobiet, ostatecznie opisuje si臋 jako bisexualn膮, a my dostajemy ogromny i wa偶ny w膮tek po pierwsze odkrywania swojego ja, swojej to偶samo艣ci, cudowny zwi膮zek, ale te偶 spojrzenie na spo艂eczno艣膰 lesbijsk膮 i jak reaguj膮 one na osoby z zewn膮trz i na fakt, 偶e jedna z nich nie jest "stuprocentow膮 lesbijk膮". To jest ogromnie m膮dry i wa偶ny serial o kobietach dla kobiet, kt贸ry m贸wi, 偶e maj膮c dwadzie艣cia par臋 lat nie musisz by膰 pouk艂adan膮 superwoman na wysokim stanowisku z w艂asn膮 chat膮 i gromadk膮 dzieci, a twoje 偶ycie ma prawo si臋 posypa膰. Gor膮co polecam!


Tutaj tak naprawd臋 chodzi mi o ca艂u uniwersum, bo Love Victor jest jakby spin-offem Love, Simon. O ksi膮偶ce m贸wi艂am wcze艣niej, ale wszystko zacz臋艂o si臋 od filmu. KOCHAM! A scena na diabelskim m艂ynie na samym ko艅cu rozpuszcza moje serce za ka偶dym razem. Dlatego wiedzia艂am, 偶e na pewno obejrz臋 zmagania Victora. To cudowny dzieciak, troch臋 taki fajt艂apowaty, strasznie zagubiony, ale totalnie uroczy. Fina艂 sezonu? Tak si臋 nie robi! Jeszcze nie mia艂am okazji obejrze膰 drugi, ale totalnie uwielbiam t膮 histori臋. Ogl膮da艂am z ca艂膮 gam膮 emocji - 艣mia艂am si臋, p艂aka艂am, wzrusza艂am. Pe艂en pakiet! S艂yszeli艣cie, 偶e pocz膮tkowo serial ten zosta艂 wyprodukowany dla Disneya? Dlatego pierwszy sezon jest taki s艂odko pierdz膮cy (ale w spos贸b, kt贸ry uwielbiam), a drugi ma by膰 troch臋 doro艣lejszy :D. To kolejna historia troch臋 o coming out, ale kurde. Moje serducho si臋 raduje, a ten odcinek, kiedy Victor spotyka Simona i Brama? No serce si臋 raduje!


9-1-1: Lone Star (9-1-1: Teksas), czyli serial, do kt贸rego mia艂am bardzo mieszane uczucia (g艂upia ja), przy kt贸rym na pocz膮tku 艣mia艂am si臋, 偶e jest poprawny politycznie do b贸lu (g艂upia ja x2), ale jezu, jak ja uwielbiam t膮 ekip臋! Nie wiem na co czekam bardziej, na orygina艂 czy spi-off, ale oba dostarczaj膮 mi tyle emocji co tydzie艅, 偶e ci臋偶ko czasami to ud藕wign膮膰. Ale do rzeczy! TK i Carlos - bo prosz臋 Was, nie do艣膰, 偶e pi臋kne bu藕ki, maj膮 nieziemskie charaktery, to na dodatek ich zwi膮zek to taki, kt贸ry sami chcieliby艣cie mie膰. W serialu wyst臋puje jeszcze transseksualny Paul Strickland, ale by艂 temu jeden, mo偶e dwa odcinki, ale by艂y naprawd臋 mocne. 


Travis ze Station 19. Poza ochami i achami chyba nie mam ju偶 nic do powiedzenia, bo absolutnie uwielbiam ta posta膰 i strasznie nie lubi臋, jak bardzo dostaje ona po ty艂ku! Uwielbiam wstawki z przesz艂o艣ci i ukazanie zwi膮zki z Michaelem (馃А). Chyba g艂贸wnie dla niego wci膮偶 ogl膮dam ten serial. 



W sumie tak patrz臋, 偶e brakuje mi tu film贸w, ale na chwil臋 obecn膮 poza Love, Simon nie kojarz臋 za bardzo nic, co by skrad艂o tak mocno moje serducho. Jestem cz艂owiek ogromnie chaotyczny, dlatego mam nadziej臋, 偶e ma to jako tako r臋ce i nogi. Przyznam szczerze, 偶e przed tym 2021 w literaturze omija艂am skrz臋tnie ca艂y ten dzia艂, ale ostatnio mam ogromn膮 ochot臋 na takie ksi膮偶ki, dlatego je艣li macie jakich艣 swoich ulubie艅c贸w, koniecznie dajcie zna膰! Kilka ju偶 na mnie czeka, ale ch臋tnie zobacz臋 Wasze propozycje.

I mam nadziej臋, 偶e w przysz艂ym roku, je艣li wpadn臋 na ch臋膰 zrobienia takiego postu, b臋d臋 mog艂a Wam przybli偶y膰 wi臋ksz膮 ilo艣膰 ulubie艅c贸w!

2 komentarze:

  1. O, sporo interesuj膮cych rekomendacji. Rany, teraz tylko czasu na to wszystko.
    Ja kocham ca艂ym sercem reprezentacj臋 lgbt+ w Brooklyn 9-9,serial wydaje si臋 g艂upawy, jest cz臋sto przerysowany, ale ten temat porusza na 5+. Szczeg贸lnie w przypadku Rosy, kt贸ra ma trudn@ relacj臋 z rodzin膮 i bez tego.
    Zreszt膮 nie tylko ten, bo w sumie kocham te偶 w膮tek Sarge'a i jego c贸rek ❤️ przez ca艂e trwanie serialu, ani razu Terry nie wspomnia艂 o tym, 偶e chcia艂by mie膰 syna i ma nadziej臋 na to, 偶e kiedy艣 si臋 doczeka ch艂opaka, 偶e c贸rki s膮 gorsze, no nic w tym temacie. Wy艂膮cznie duma i wsparcie dla swoich dziewczyn. To takie od艣wie偶aj膮ce ❤️

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja do Brooklyn 9-9 mam dosy膰 ambiwalentne odczucia, ale kurde, obejrza艂am ca艂y :D

      Usu艅

Zostawiaj膮c komentarz uzdrawiasz jedn膮 magiczn膮 istot臋. Zostaw po sobie 艣lad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger