sierpnia 25, 2021

Cassandra Clare - Miasto Kości. Miasto Popiołów. Miasto Szkła.

Pierwsze podejście do Darów Anioła miałam w 2014 roku, ale wówczas poddałam się po trzecim tomie, kompletnie nie rozumiejąc zachwytów nad tą serią. A jednak obejrzałam film, przeczytałam Kroniki Bane'a, obejrzałam serial, który rozbudził moją miłość do tej serii i postanowiłam wrócić, przeczytać od nowa i wreszcie dokończyć. I powiem szczerze, że zupełnie inaczej odbieram dziś tą historię. I nie mogę uwierzyć, jak bardzo serial ją zmienił!

Mimo wszystko do Nocnych Łowców zawsze miałam słabość do tego świata i wydaje mi się, że gdy czytałam to za pierwszym razem to po prostu nie był nasz czas. Dlaczego tak twierdzę? Bo jestem totalnie zakochana w tej serii, dostarcza mi ona mnóstwo rozrywki i świetnie się bawię podczas czytania. O dziwo nawet całkiem sporo pamiętam, mimo iż byłam przekonana, że nic mi w głowie nie zostało, bo ciągle mylą mi się fabuły książek i serialu.

Pierwszą część przesłuchałam, bardziej w ramach przypomnienia, drugą pochłonęłam błyskawicznie w trasie, trzecią już trochę dawkowałam, ale Miasto Szkła chyba póki co jest moim ulubionym tomem i to wcale nie ze względu na wątek Sebastiana, który uwielbiam, choć muszę przyznać, że w serialu podobał mi się o wiele bardziej. Trzeci tom w pewnym sensie kończy pewną erę, zakańcza wątek Valentine'a (mam taką nadzieję przynamniej), a ja od trzech tomów zastanawiam się, jak to posumować i w sumie nie mam ochoty pisać o każdym z nich po kolei, bo mam wrażenie, że ciągle mówiłabym to samo. 

Jestem w szoku, jak bardzo zabawne są te książki! Moja pamięć w tej kwestii jest chyba jak ser szwajcarski, a może nie doceniłam na początku Cassandry Clare. Nie wiem, ale naprawdę cieszę się, że dałam im drugą szansę, bo przez większość czasu uśmiecham się głupkowato pod nosem. O dziwo, totalnie uwielbiam Simona i jego humor i parokrotnie cofałam się, czytając jeszcze raz jakieś kwestie.

Jestem ciekawa, jak podejdą mi kolejne tomy i czy w końcu zdecyduję się przeczytać inne książki Clare, które od lat za mną chodzą. A wszystko wskazuje na to, że czeka nas dłuższa znajomość!

Jedyne, co mi przeszkadzało, to wydanie - przepiękne, ale ile literówek i błędów ja tam znalazłam!

Tytuł: Miasto Kości. Miasto Popiołów. Miasto Szkła
Tytuł oryginału: City Of Bones. City Of Ashes. City of Glass
Seria: Dary Anioła (tomy 1-3)
Autor: Cassandra Clare
Stron: 528, 464, 544
Format: TTS, papier
Wydawnictwo: Mag

2 komentarze:

  1. W końcu się doczekałam! Zaskakujesz mnie coraz bardziej :D Kocham całym sercem ten świat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, ja siebie też! I totalnie rozumiem twoją miłość do tego świata, bo ja sama mam ogromną słabości nie wiem, czemu się tak ociągałam!

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger