listopada 07, 2021

Christian Unge - Jeżeli będę miał zły dzień, ktoś dziś umrze

Coraz częściej sobie powtarzam, że powinnam przestać czytać wspomnienia lekarzy, bo co książka to rozczarowanie. Większe albo mniejsze ale w pewnym momencie każda z nich sprawia mi zawód. U Christiana Unge miało być inaczej, bo od samego początku było inaczej. I faktycznie w jakichś osiemdziesięciu procentach ta pozycja sprawiała mi ogromną radochę. Tylko końcówka nie taka…

Poznajemy historię lekarza, który lekarzem… w ogóle nie chciał być. Nigdy nie było to jego marzeniem, a zanim zdecydował się na studia medyczne odhaczył stos innych kierunków i zawodów, a po skreśleniu całkiem pokaźnej listy, poszedł za głosem rozsądku i zdecydował się na zawód lekarza. Ale nie chciał być chirurgiem, choć to prestiż, nie zdecydował się na pracę w szpitalu, choć byłby blisko domu. Nie. Nasz świeżo upieczony doktorek wyruszył na misję z Lekarzami Bez Granic.

I to jest to, co w tej konkretnej pozycji jest najlepsze. To i szczerość Unge. Ten człowiek bez ceregieli przyznaje się do własnych błędów, wytyka błędy systemu, głośno krytykuje szwedzki system zdrowia i szwedzkich lekarzy. I ja go za to uwielbiam! Jednocześnie daje nam dużo informacji, ale przy tym nie zanudza, tylko potrafi przytrzymać nasze zainteresowanie. Z bolesną szczerością mówi, jak trudny jest los lekarza na misji i że absolutnie nie jest to tak proste i cukierkowe, jak mówią filmy i seriale.

Tak naprawdę dopóki opowiadał o życiu poza granicami szpitala, ja byłam zainteresowana, choć druga wyprawa z Lekarzami była okay, to jednak zaczęłam się zastanawiać czy jest nam w stanie powiedzieć jeszcze coś nowego, bo w pewnym momencie miałam wrażenie, że się powtarza… Sceny ze szpitalnych korytarzy już mnie niestety wybudziły. Ale prawda jest taka, że jeśli często siedzicie w temacie to raczej nic nowego nie dostaniecie. Jeśli nie sięgacie po takie książki, to ta konkretna może się okazać na wagę złota, bo pióro Christiana jest świetne i pierwszy raz od dawna mam wrażenie, że dostałam prawdziwe wspomnienie, a nie podręcznik do medycyny.

Tylko sumienie nie pozwala dać więcej niż 3 gwiazdki. 

Tytuł: Jeżeli będę miał zły dzień, ktoś dziś umrze
Tytuł oryginału: Har jag en dålig dag kanske någon dör
Autor: Christian Unge
Stron: 288
Format: mobi
Wydawnictwo: Wielka Litera

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger