grudnia 24, 2021

Beth Reekles - Bez ciebie to nie święta

Eloise, zdeklarowana maniaczka Bożego Narodzenia, nie może się już doczekać Świąt. Nie rozstaje się z playlistą z piosenkami Michaela Bublé i organizuje szkolne jasełka. Jej świątecznego entuzjazmu nie jest w stanie ostudzić przystojny sąsiad Jamie, który zachowuje się jak Grinch. Niereformowalna pracoholiczka Cara – bliźniaczka Eloise – ma na Święta zupełnie inne plany. Zamierza intensywnie pracować, a także dowiedzieć się, jaki sekret skrywa przed nią jej chłopak George – pozornie bez skazy.

Zawsze mówiłam, że nie lubię świątecznych książek i omijałam je szerokim łukiem, za to mam ogromną słabość do filmów o tej samej tematyce. Ale w sumie skąd mogę wiedzieć, że nie lubię takich książek, skoro w sumie nie umiem wskazać żadnego tytułu, który czytałam? Trzeba było to zmienić, więc gdy na Legimi wpadła najnowsza powieść Beth Reklees stwierdziłam, że co mi tam.

No i w sumie utwierdziła mnie w przekonaniu, że ja i świąteczne powieści to nieudane połączenie. Ewentualnie ja i autorka, bo o ile pióro ma lekkie i przyjemne, to sama książka jest niestety do bólu przewidywalna, a atmosfery świątecznej to ja tutaj nie poczułam. Tan naprawdę już po zapoznaniu się z podstawowymi faktami byłam w stanie stwierdzić, w którą stronę to pójdzie i jak to się zakończy. I tak jak zazwyczaj mnie to nie rusza, to niestety tutaj nie przywiązałam się do bohaterów, a do tego przewidywalna fabuła sprawiła, że w sumie nie bawiłam się dobrze, tylko wynudziłam się na maksa. 

Bohaterowie są... I tyle w sumie mogę powiedzieć. Nie umiem wskazać żadnej konkretnej cechy, poza tym, że jedna z nich ma fioła na punkcie świąt, a druga jest pracoholiczką. Ale ich charaktery? Niczym się nie wybiły. Tak naprawdę to bardzo, ale to bardzo przeciętna historia, która nada się w sam raz na czytanie przy choince, jeden wieczór wyrwania się od rzeczywistości, ale właściwie nic więcej.

Jeśli lubujecie się w świątecznych opowieściach, pewnie się spodoba, ja niestety się odbiłam. Jeszcze nie skreślam, spróbuję gdzie indziej.

Tytuł: Bez ciebie to nie święta
Tytuł oryginału: It Won’t be Christmas Without You
Autor: Beth Reekles
Stron: 277
Format: TTS
Wydawnictwo: Insignis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger