stycznia 02, 2022

Tor Åge Bringsvær - Hau. Psy, pieski i bestie w baśniach, mitach i wierzeniach

Autor o nazwisku, którego nawet nie będę próbowała przytoczyć, przytacza nam zbiór mitów i baśni o ukochanych czterołapych towarzyszach. I tak z mojej perspektywy tą książkę można oceniać dwojako: jeśli po prostu lubisz psy, to może być dla ciebie świetna sprawa, zaś jeśli siedzisz w temacie to możesz być ciutkę rozczarowany.

Już wyjaśniam. Przez dwanaście lat prowadziłam psiego bloga, z wykształcenia jestem technikiem weterynarii, a baśnie i mity to coś, co zawsze bardzo lubiłam, a do tego jestem okropnie uparta jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji, a im ciężej dostępny był temat, tym lepiej się bawiłam szukając informacji. I z perspektywy osoby, która w tym temacie siedziała ta książka jest urokliwa tak w połowie, bo prostu resztę opowieści już znalałam, a nie przepadam za czytaniem czegoś po raz któryś z kolei.

Ale! Ta pozostała część zaskoczyła nawet mnie, a już w ogóle zauroczył mnie sposób opowiadania. To nie są opowieści dla dzieci do poduszki, ta książka nie bawi się w tabu, nie łagodzi opowieści. Dostajemy je w takim wręcz surowym stanie i to coś, co raduje moje serce, bo o taki materiał jest naprawdę ciężko. Wielu z tych opowieści nie znalałam, nie dotarłam do nich i podejrzewam, że gdybym posiadała ją fizycznie to nie raz bym do niej wracała!

Ma też przepiękne ilustracje i fotografie, naprawdę porządną bibliografię, a ta część, która mnie wynudziła to opowieści chociażby o słynnych psach, o których się na codzień nie mówi - bohaterka wojenna Judy, czy pewien niesforny szkocki chat albo chociażby jest taka historia o psie i szczurze w dziecinnym pokoju, którą zapewne znamy z Zakochanego Kundla.

Mimo wszytko jest to gratka nie tylko dla miłośników psów ale także dla fanów wszelkiego rodzaju baśni czy mitologii, a do tego jest przepięknie wydana.

Tytuł: Hau. Psy, pieski i bestie w baśniach, mitach i wierzeniach
Tytuł oryginału: Vov: hunden i eventyr, myter og folketro fra hele verden
Autor: Tor Åge Bringsvær
Stron: 280
Format: TTS
Wydawnictwo: Marginesy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger