lutego 22, 2022

Brandon Mull - Gniew króla smoków. Pan widmowej wyspy

Dzięki ci Borze Szumiący za odzyskanie wiary w Mulla i magiczny świat Baśnioboru! Bo o ile pierwsza seria skradła moje serce w stu procentach, to z jej kontynuacją mamy relację trudną i wyboistą, bowiem drugi tom kompletnie mi się nie podobał, co skutecznie zatrzymało mnie przed sięgnięciem po trzeci. Przy Panie Widmowej Wyspy bawiłam się za to świetnie!

Seth i Kendra w tym tomie są rozdzieleni - Seth próbuje poradzić sobie z konsekwencjami otrzymanych mocy i dowiedzieć się, kim właściwie jest, za to Kendra próbuje odnaleźć brata i nie dopuścić do tego, żeby Smocze Azyle ostatecznie upadły. I tyle w fabule, bo każde kolejne słowo będzie zwyczajnym spoilerem.

Przyznaję szczerze, że Gniew Króla Smoków, czyli tom drugi był dla mnie ogromnym rozczarowaniem i strasznie się z tamtą częścią męczyłam. Przez większość czasu losy bohaterów były mi kompletnie obojętne i właściwie do dziś nie rozumiem, co poszło nie tak. Czy problem faktycznie leżał w książce, czy raczej w tym, że sięgnęłam po nią w złym momencie i nie mogłam się wgryźć. Na szczęście to niemiłe wrażenie już zostało zamazane, a na twarzy znów widnieje uśmiech, gdy myślę o przygodach Kendry i Setha. 

Fakt, że gdzieś tam w połowie moje zainteresowanie trochę umarło, ale ogólnie z fantastyką mam dosyć wyboistą relację i w żadnym wypadku nie jest to wina książki. Uwielbiam ten mrok, który wisi nad tą częścią, tą niepewność, która towarzyszy bohaterom, zamieszanie, jakie nastało. W końcu się dzieje i to dzieje się dobrze! Zakończenie również pozostawia nas w ogromnej niepewności, ale też chęci by już teraz, zaraz siegnąć po kolejny tom i dowiedzieć się, gdzie zawędrują nasi młodzi bohaterowie. 

Ja jestem fanką pióra Mulla już od pierwszej książki, przede mną jeszcze dwa tomy Smoczej Straży, więc panie autorze, proszę mnie nie rozczarować i dać finał, na jaki ta historia zasługuje!

Tytuł: Gniew króla smoków / Pan widmowej wyspy
Tytuł oryginału: Wrath of the Dragon King / Master of the Phantom Isle
Autor: Brandon Mull
Seria: Smocza Straż (tomy 2-3)
Stron: 416 / 496
Format: TTS / audiobook (czyta Janusz Zadura)
Wydawnictwo: Wilga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger