kwietnia 07, 2022

Alice Feeney - Zabójcza przyjaźń

Już po zaledwie jednej książce mogę stwierdzić, że Alice Feeney ma predyspozycje, by stać się jedną z moich ulubionych autorek! Co to była za książka! Co za niepokojący, zagmatwany thriler. Cudo, cudo, cudo.

Nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z piórem Feeney, choć jej książki chodzą za mną od dawna i nie wiem, czy żałuję, że tak długo zwlekałam, czy jednak się cieszę, bo teraz o wiele bardziej jestem w stanie docenić ta historię. To dokładnie taki rodzaj thrillera, który uwielbiam - kiedy nie wiem, komu wierzyć, kiedy zeznania się plączą, dowody wskazują każdego, choć każdy z nich ma inną wersję historii i żadne z nich nie jest winne. A jednak każdy ma za uszami. 

Do samego końca nie wiem, kto tak naprawdę mówi prawdę, a kto kłamie, a ostatnie zdania zostawiły mnie ze szczęką opadniętą do ziemi i w zachwycie przecierałam oczy. Nic, naprawdę nic nic mogło mnie przygotować na to zakończenie. Nic na to nie wskazywało, nie było żadnych wskazówek i naprawdę pod koniec już myślałam, że miałam to pod kontrolą i udało mi się odszyfrować fabułę. A jednak nie, bo autorka zagrała mi na nosie!

Świetnie poprowadzona fabuła, taka nieoczywista i nawet doświadczonego czytelnika nie raz i nie dwa zbije z tropu. To ten rodzaj historii, gdzie zacierasz ręce i już szukasz ofiary, której to wszystko opowiesz, z nadzieją, że pomoże ci ona rozszyfrować zagadkę (nie uda ci się). Mam ogromna ochotę na inne książki autorki i z przyjemnością witam ją w rodzinie, bo to będzie relacja bez wątpienia długoterminowa!

Tytuł: Zabójcza przyjaźń
Tytuł oryginału: His and Hers
Autor: Alice Feeney
Stron: 384
Format: audiobook (czytają Diana Giurow i Michał Podsiadło)
Wydawnictwo: W. A. B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger