kwietnia 09, 2022

Laura Kneidl - Someone New


Ta książka wzięła mnie kompletnie z zaskoczenia. Na samym początku wydawało się, że będzie to kolejna typowa książka z gatunku new adult. Taka, w której bez wątpienia się zakocham, ale która ni będzie wyróżniała się nie wiadomo jak na tle innych. Och, jakże ja byłam w błędzie. 

Micah na początku trudno jest lubić. Jest rozpuszczona, bogata, niesamowicie uparta i kompletnie nie interesują ją pieniądze jej rodziców. Nie bardzo zważa na innych, a jej lekkomyślne zachowanie doprowadza do zwolnienia jednego z kelnerów. Ale Micah ma też drugą stronę - desperacko pragnie odnaleźć swojego brata bliźniaka, który po ujawieniu swojej orientacji przed rodzicami został przez nich wyrzucony z domu i zapadł się pod ziemię, a dziewczyna nie wie, czy chłopak po prostu się, czy całkowicie wykreślił ją ze swojego życia, a może nawet gorzej - czy w ogóle jeszcze żyje? 

Tak naprawdę już od pierwszych stron nie potrafiłam się oderwać od powieści i spędziłam z nią dosłownie cały dzień, olewając inne książki. Dla mnie był o to do przewidzenia, bo mam ogromną słabość do new adult i uwielbiam je całą sobą. Ta jednak jest trochę inna, porusza tematy, z którymi się nie spotkałam (nie mówię tu o byciu gejem, chociaż to też ważna część powieści i świetny wątek). Duża część historii kręci się wokół tajemnic, okłamywania bliskich, zatajania przed nimi prawdy. Mamy też bardzo dużą rolę akceptacji innych - ich orientacji, wyborów, nawet zdania. Nie mogę powiedzieć, co jeszcze, bo byłby to ogromny spoiler, a dla mnie to było naprawdę duże zaskoczenie, bo tego się nie spodziewałam (może były jakieś znaki, ale w tej kwestii byłam równie ślepa jak Micah i dopóki nie rzucono mi rozwiązaniem w twarz zwyczajnie tego nie widziałam!). 

Autorka do poruszanych tematów podeszła z dużą wrażliwością, rozpisała je naprawdę dobrze, a z podziękowań możemy się dowiedzieć, że zadbała o research i dogłębnie przekopała temat. To książka dobra, ważna, którą powinien przeczytać każdy, ale koniecznie podejść do niej z otwartą głową. Oby na świecie było więcej tak otwartych i wyrozumiałych osób jak Micah, świat ich potrzebuje :)

Tytuł: Someone New
Tytuł oryginału: Someone New
Autor: Laura Kneidl
Seria: Someone (tom 1)
Stron: 480
Format: TTS
Wydawnictwo: Jaguar


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger