lipca 25, 2021

Przegląd seriali #75

 

VOLTRON: LEGENDARY DEFENDER (Sezony 1-8)


Włączyłam w sumie trochę z nudów, trochę dlatego, że potrzebowałam animacji, a trochę dlatego, że Netflix kłamał, że jest to podobne do Legend Korry, które uwielbiam. Gdzie tu jest podobieństwo, to ja w sumie nie wiem, nie dopatrzyłam się, bo prędzej przyrównałabym to Power Rangers, ale cóż. Na szczęście jedyne, co jest podobne, to fakt tworzenia wielkiego robota (tu: Voltron), bo poza tym to naprawdę fajna animacja, z ładną kreską, świetnym dubbingiem (oryginalnym, polski jest słaby) i sensowną fabułą.

Minus taki, że po czwartym sezonie robi się to trochę monotonne i rozwleczone, mimo, że odcinków jest niewiele i są krótkie, jakby zabrakło im pomysłów na fabułę. Z tego, co widziałam swego czasu Voltron był ogromne popularny i powstało wiele seriali z nim związanych, choć ja osobiście do tego roku nigdy się z nim nie spotkałam. Nie mam wrażenia, że coś mnie ominęło, bo nigdy nie byłam wielką fanką tego typu produkcji, ale ogląda się to po prostu dobrze.

Tytuł: Voltron: Legendary Defender
Tytuł oryginału: Voltron: Legendary Defender
Sezon: 1-8
Odcinków: 78
Czas trwania odcinka: 24 minuty
Status: zakończony
Stacja: Netflix

DOTA: DRAGON'S BLOOD (Sezon 1)

Pamiętacie Dota, o której ponad dekadę temu śpiewał Basshunter? To internetowa gra RPG, która doczekała się kontynuacji, milionów fanów i... serialu animowanego na podstawie! Samej gry nie znam kompletnie, choć z tego, co widziałam, przypomina trochę Diablo (mi przynajmniej), ale nigdy nie grałam. Za to obejrzałam animację!

Początkowo nie wiedziałam nawet, że jest na podstawie gry, od zobaczyłam, że to coś o smokach i wzięłam w ciemno. Nawet słusznie, bo okazało się zaskakująco fajne. Szybko wciągnęłam się w historię smoczego rycerza, który przypadkowo zostaje zamieniony w bestię. Mamy u elfy, magiczne przedmioty, przygodę i... to dopiero początek. Netflix póki co udostępnił księgę pierwszą, z której niewiele się dowiadujemy, ale która bardzo fajnie wprowadza nas w ten świat. Z chęcią obejrzę kolejne sezony!

Tytuł: Dota: Dragon's Blood
Tytuł oryginału: Dota: Dragon's Blood
Sezon: 1
Odcinków: 8
Czas trwania odcinka: około 25 minut
Status: w trakcie
Na podstawie: gry Dota 2 studia Valve
Stacja: Netflix

9-1-1 (Sezon 4)


Och, jak ja czekałam na ten sezon! 9-1-1 bardzo szybko stało się jednym z moich ulubionych seriali, a losy ekipy śledzę z całą gamą emocji! Początek był o prawda trochę powolny, co mnie trochę zdziwiło, ale szczerze? Była to tylko i wyłącznie cisza przed burzą, bo całe napięcie zostawili sobie na koniec. Odcinek 13? Szczęka przy ziemi i naprawdę bolało mnie, że musiałam czekać na nowy odcinek! Finał moim zdaniem troszkę rozczarowujący, ale to może być moja wina, bo obejrzałam trailer finałowego odcinka, który niepotrzebnie mnie nakręcił. Ale! Zakończył się naprawdę cudownie i zostawił furtkę na nowe przygody. Co lepsze - piąty sezon już został zapowiedziany, a ja jestem ogromnie ciekawa, do czego to doprowadzi!

9-1-1 jest serialem trochę wyjątkowym. Nie tylko praktycznie każdy odcinek zostawia mnie z sercem w tysiącach kawałków, nierzadko we łzach, w szoku albo w złości. Jestem nim zachwycona, oczarowana i nie spodziewałam się, że tak mocno go pokocham. Porusza też ważne tematy - w tym sezonie problemy w małżeństwie, śmierć w rodzinie, opieka nad dzieckiem po śmierci i depresja poporodowa, ale robi to w taki naturalny, niewymuszony sposób, że mimowolnie sami przejmujemy się tymi problemami, kibicujemy postaciom i cieszymy się, że nie boją się one sięgać po pomoc. No ja polecam!

Tytuł: 9-1-1
Tytuł oryginału: 9-1-1
Sezon: 4
Odcinków: 14
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: będzie piąty sezon! <3
Stacja: Fox

9-1-1: LONE STAR (Sezon 2)


Po niespodziewanym odejściu Liv Tyler nie bardzo wiedziałam, na co się nastawiać i do nowej szefowej ratowników podeszłam dość sceptycznie, ale ostatecznie była to zmiana na dobre i taka ekipa podobała mi się o wiele bardziej! 9-1-1: Teksas od samego początku był odrobinę spokojniejszy, niż jego starszy brat, ale finał sezonu wszystko zmienia! Same wydarzenia sezonu, jak chociażby świetny wątek z podpalaczem pokazuje, że Tekasańczycy dopiero się rozkręcają!

Podobnie jak jego starszy brat, także tutaj poruszamy wiele ważnych tematów, chociaż większość z nich póki co dotyczy śmierci, ale mamy też bardzo ważny wątek TK, który przyznaje się ojcu, że jest gejem, a my z radością obserwujemy rozwijający się związek i ujawienie się Carlosa przed rodzicami. Ich relacja to zdecydowanie jeden z moich ulubionych wątków! Będę czekać niecierpliwie na nowy sezon i po drodze popłakiwać, że tak długo to zajmuje!

Tytuł: 9-1-1: Teksas
Tytuł oryginału: 9-1-1: Lone Star
Sezon: 2
Odcinków: 14
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: będzie trzeci sezon! <3
Stacja: Fox

GOOD DOCTOR (Sezon 4)


Nie podobał mi się ten sezon. W historii Shauna zakochałam się od pierwszego odcinka pierwszego sezonu, ale mam wrażenie, że im dalej idziemy, tym jednak jest gorzej, Poprzedni sezon wkurzył mnie przeokrutnie, głównie za sprawą straty jakiej doświadczyliśmy i szczerze? Troche nie jest już tak samo i bardzo mi tej konkretnej osoby tu brakuje. Dodatkowo przeokropnie denerwuje mnie Leah. Naprawdę, ale ta dziewczyna tak działa mi nerwy swoją taką... ślamazarnością, kompletnie nie pasuje do Shauna  i nie podobał mi się ich wątek w tym sezonie. 

Niby oglądałam na bieżąco, czasem z lekkim poślizgiem, ale nie wciągnęłam się nie wiadomo jak. Za to dwuodcinkowy finał? Kurde, wynagrodził mi wszystkie frustracje, był świetny! Mimo wszystko wrócę w piątym sezonie, ale liczę na trochę więcej tego, co dostałam na samym początku, a mniej łóżkowych dram.

Tytuł: Good Doctor
Tytuł oryginału: Good Doctor
Sezon: 4
Odcinków: 20
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: w trakcie
Stacja: ABC

CRUEL SUMMER (Sezon 1)



Popularna nastolatka z małego miasteczka zostaje porwana i oskarża inną, że o wszystkim wiedziała i zataiła prawdę, o tym w skrócie jest ten serial. Jeanette nigdy nie była popularna, ale po zniknięciu Kate, stopniowo kradnie jej życie - upodabnia się do niej, całkowicie zmienia swój wygląd, zaprzyjaźnia się z jej przyjaciółmi i przez chwilę kręci z jej chłopakiem. Powrót Kate burzy ten obraz i zaczyna się wzajemne przerzucanie się oskarżeniami.

Z jednej strony jest to świetny obraz, jak pozew sądowy, oskarżenia, porwanie dziecka... jak t wszystko wpływa na same nastolatki, ale także ich rodziców, rodzeństwo i otoczenie. I to jest ta lepsza część. Plus też za wykonanie, bo czasy przed porwaniem są utrzymane w takich wesołych, żywych kolorach, a czas po porwaniu to ciemne, mroczne barwy, co pozwala też bez problemu odróżnić obie daty i nie pozwala pogubić się w czasach. Tylko problem polega na tym, że serial kompletnie mnie nie wciągnął. Początek oglądałam z zaangażowaniem i ciekawością, ale im bliżej końca, tym moje chęci spadały. Zdecydowanie nie jestem targetem.

Tytuł: Cruel Summer
Tytuł oryginału: Cruel Summer
Sezon: 1
Odcinków: 10
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: w trakcie
Stacja: Freeform

UNBREKABLE KIMMY SCHMIDT (Sezony 1-4)


Kimmy, moja Kimmy! Kompletnie nie miałam w planach tego serialu, wyszło w sumie przypadkiem, ale dwa pierwsze sezony to jest złoto! Kimmy to kobueta, która piętnaście lat życia spędziła w bunkrze, porwana przez szalonego wielebnego, który wmówił jej i pozostałym trzem kobietom, że nastąpił koniec świata i zostały tylko one. po wydostaniu się, Kimmy musi nauczyć się na nowo żyć we współczesnym świecie i odkryć, kim właściwie jest. A robi to w naprawdę humorystyczny sposób!

Jej niezachwiana wiara w siebie, optymizm i taka trochę dziecinność - Elle Kemper zdecydowanie w tej roli błyszczy! Naprawdę świetnie się bawiłam podczas oglądania i nie raz porządnie się uśmiałam. gdzieś tak od połowy trzeciego sezonu pojawiły się zgrzyty, ale to bardziej w kierunku postaci Tytusa, która jest tak ogromnie przerysowana, że choć na początku było to nawet spoko, to pod koniec zwyczajnie zaczęło mi działać na nerwy i nie mogłam go zdzierżyć na ekranie. 

Generalnie - Ja polecam!

Tytuł: Unbreklable Kimmy Schmidt
Tytuł oryginału: Unbreklable Kimmy Schmidt
Sezon: 1-4
Odcinków: 51
Czas trwania odcinka: około 25 minut
Status: zakończony
Stacja: Netflix

2 komentarze:

  1. Serial CRUEL SUMMER jest dobry, ale sprawdziłem nie ma go jeszcze na stronach z serialami typu https://filmen.pl/seriale/ . Mimo to przypadkiem znalazłem ostatnio DOTA: DRAGON'S BLOOD i jako animacja całkiem ciekawy serial, który mogę polecić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dziwna, ale niezła. OStatnio wyszedł drugi sezon, ale nie miałam jeszcze okazji nadrobić (:

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger