lutego 18, 2022

Vasily Machanenko - Gambit Kartosa

Czy wszyscy pamiętamy, jak marudziłam na pierwszy tom? Nie? To dobrze, bo to już dawno temu i nieprawda, bo drugi tom jest o niebo lepszy, a ja cieszę się, że swoim marudzeniem nie zepsułam sobie frajdy z lektury. Bo bądźmy szczerzy, że całe niezadowolenie, jakie odczuwałam podczas słuchania pierwszego tomu to tylko i wyłącznie moja sprawa, bo ostatnio źle znoszę wprowadzenia i początki. Na szczęście w drugim tomie autor darował nam całą tą niezręczność spowodowaną objaśnianiem, jak działa świat i mogliśmy skupić się na czystej prostocie frajdy.

Nie pamiętam, w którym momencie to mówiłam, ale cały czas trzymam się zdania, że to jak granie w gry bez faktycznego grania, co dla mnie jest nie lada gratką, bo ja grać w gry po prostu nie lubię. Nudzą mnie po jakimś czasie, zwłaszcza takie RPG, w którym mam wrażenie, że ciągle robię to samo (Diablo to jeden z moich najukochańszych tytułów, ale wiecie, ileż razy można tłuc te same potworki?). Machan ma jednak nade mną przewagę: on doskonale wie, co robi ze swoją postacią i ma w sobie na tyle dużo hartu ducha, aby o nią dbać, poznawać mocne i słabe strony. A ja uśmiecham się jak głupia, bo choć na początku nie chciał być szamanem i ogólnie jest ona uznawana za najsłabszą posta w grze, to mam wrażenie, że dzięki Machanowi jest jedną z najciekawszych. A ja nie mogę się doczekać, aż dowiem się, czego jeszcze się dowie i co odkryje. 

Podoba mi się też ogromne to jakim człowiekiem jest Machan. Powiedzmy sobie szczerze: Barliona to więzienie, on tu jest na skutek głupiego zrządzenia losu, a jednak pozostaje wierny sobie i momentami po prostu dobrze się bawi. Przy okazji zjednuje sobie niezliczone rzesze ludzi. Uwielbiam to, że każda nawet najgłupsza czynność ma swoje konsekwencje i w tej książce nic nie dzieje się bez przyczyny! 

Niecierpliwie wyczekuję momentu, w którym sięgnę po kolejny tom i nie mogę się doczekać, co jeszcze dostanę. Tym chętniej będę czytać kolejne tomy, bo w tym roku będzie miał premierę finałowy, więc nie będę musiała długo czekać!

Tytuł: Gambit Kartosa
Tytuł oryginału: Путь Шамана. Книга 2. Гамбит Картоса
Autor: Vasily Machanenko
Seria: Droga Szamana (tom 2)
Stron: 435
Format: TTS
Wydawnictwo: Insignis

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger