marca 12, 2022

Mackenzi Lee - Poradnik dla dżentelmena o występku i cnocie

Podeszłam do tej książki bez kompletnej jej znajomości i jedyne, co miałam z tyłu głowy, to fakt, że swego czasu był na nią ogromny szał i że czyta ją Marcin Franc. Tak naprawdę to ta ostatnia kwestia zadecydowała, że rzuciłam wszystko i zaczęłam ta konkretną pozycję. I to był strzał w dziesiątkę!

Nie spodziewałam się niczego, naprawdę nie miałam bladego pojęcia, ale to co dostałam okazało się czymś więcej. To przede wszystkim romans osadzony w realiach XIX-wiecznej Anglii, ale też powieść przygodowa, której spora część dzieje się na statkach. Chwilami przezabawna, czasami okropnie smutna, porusza ogrom ważnych tematów.

Monty, który jest głównym bohaterem tej powieści, jest człowiekiem na skraju dorosłości, od którego wymaga się, że pewnego dnia stanie się szanowanym i poważnym lordem, ale póki co jest rozczarowaniem dla swojego ojca, który grozi mu wydziedziczeniem. A jedyne, czego pragnie Monty to rozkochać w sobie swego najlepszego przyjaciela, którego kocha od zawsze, a który towarzyszy mu w podróży. Póki co Percy raz po raz ratuje go z tarapatów i nie wiedzieć czemu wciąz stoi po jego stronie, mimo, że Monty zachowuje się jak ostatni dupek.

I faktycznie, nie polubiłam na początku Monty'ego, choć gdzieś w głębi miałam przeczucie, że to tylko pozory, a sam bohater w trakcie odbywania swojej podróży ogromnie się zmienia i obserwowanie tej zmiany to miód na moje serce. Każde z nich - Monty, Percy, a nawet zadziorna i wymądrzała Felicity skradli moje serce, a przeżywanie z nimi tej przygody dostarczyło mi ogromu radości i frajdy, choć przyznaję, że były takie momenty, kiedy radość ulatywała, zastąpiona żalem i smutkiem. Nie mogę doczekać się doczekać, aż sięgnę po kolejny tom i mam nadzieję, że będzie równie udany!

Tytuł: Poradnik dla dżentelmena o występku i cnocie
Tytuł oryginału: The Gentleman's Guide to Vice and Virtue
Autor: Mackenzi Lee
Seria: Rodzeństwo Montague (tom 1)
Stron: 448
Format: audiobook (czyta Marcin Franc)
Wydawnictwo: Kobiece

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger