lipca 17, 2021

Przegląd seriali #74

WALKER (Sezon 1)


Nigdy nie oglądałam oryginalnego Strażnika Teksasu. Owszem, widziałam jakieś urywki, ale tak naprawdę nie miałam pojęcia o czym jest, za to doskonale znalazłam żarty z półobrotu Chucka Norrisa. Dlatego do rebootu podeszłam bez oczekiwań, za to z niejaką ciekawością - i do samego serialu, i do roli Jareda po 15 latach grania Sama Winchestera.

Jak wyszło? Ano ja jestem zadowolona! Nie wiem czego się spodziewałam, ale nie tego i dostałam niezły serial. Podobał mi się już sam początek, wniósł do fabuły ogrom dramatyzmu, a późniejsze rozwiązania zostawiały mnie z uśmiechem na ustach i przyznam, że naprawdę czekałam na nowy odcinek, co zdarza mi się raczej rzadko. Trochę western, trochę kryminał, takie nietuzinkowe połączenie.

Muszę Wam powiedzieć, że w sumie ten serial trochę mnie zaskoczył - spodziewałam się sześciu, a dostałam trzynaście odcinków i wyszło to na dobre, bo naprawdę z czasem wkręciłam się w ten serial i bardzo dobrze mi się go oglądało! Niesamowicie podobał mi się wątek córki, zdecydowanie w pewnym momencie skradła show! Czekam na drugi sezon!

Tytuł: Walker
Tytuł oryginału: Walker
Sezon: 1
Odcinków: 13
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: w trakcie
Na podstawie: serialu "Strażnik Teksasu", emitowanego w latach 1993-2001
Stacja: The CW

DICKINSON (Sezon 2)


Na samym początku miałam problem z tym serialem, nie do końca pasowała mi forma, nie wiedziałam zbytnio, z czym mam do czynienia, ale w połowie sezonu udało mi się wkręcić i musze przyznać, że na drugi czekałam o wiele bardziej! Niecierpliwie wyczekiwałam nowych odcinków i oglądałam praktycznie zaraz po premierze. Drugi sezon to więcej wszystkiego: więcej emocji, więcej poezji, więcej problemów, więcej Emily, a ja totalnie to wszystko uwielbiam. Finał sezonu? W punkt! Czekam na trzeci!

To wciąż dość specyficzny serial, bo z jednej strony mamy czasy, kiedy Central Park jeszcze nie istniał, a kobiety nie miały głosu, a z drugiej strony jest to zaskakująco nowoczesne, zostało przemycone bardzo dużo współczesności i zapewne nie każdego to się spodoba (podobny zabieg był chociażby w Bridgertonach). Początkowo podeszłam do tego dość niechętnie, ale po dwóch sezonach stwierdzam, że jest to bardzo ciekawe i zdecydowanie wyróżnia serial na tle innych.

Tytuł: Dickinson
Tytuł oryginału: Dickinson
Sezon: 2
Odcinków: 10
Czas trwania odcinka: 25 minut
Na podstawie: inspirowany życiem Emily Dickinson
Status: w trakcie
Stacja: Apple TV+

SERVANT (Sezon 2)


Jeśli gdzieś natknęliście się na moje narzekania na pierwszy sezon, bo fakt faktem miałam problem, żeby się wciągnąć - zapomnijcie, co mówiłam! Ten serial jest genialny. Ogólnie ja i horrory się nie lubimy, bo zazwyczaj są nudne, w większości chodzi o to samo, a z atmosferą grozy mają one niewiele wspólnego. Ale w tym serialu klimat jest wyczuwalny już od samego początku. Jest ciężki, jest mrocznie, czuć zagrożenie, choć nie umiemy stwierdzić z której strony, a bohaterowie co chwile zaskakują nas swoim zachowaniem.

W porównaniu do pierwszego sezonu jest wszystkiego więcej. Więcej szaleństwa, więcej sekretów, trochę prawdy, ale zdecydowanie więcej pytań. Z radością czekam na nowe odcinki, żeby dowiedzieć się czegoś więcej i mimo, że tak naprawdę wciąż nic nie wyjaśniają, mi to kompletnie nie przeszkadza, bo ciągle chcę więcej. Do tego widać, że przyłożono ogromną wagę do szczegółów i mimo że całość utrzymana jest w ponurych barwach, są one jednocześnie ciepłe i w domu Turnerów, mimo, że dzieje się tam coś złego, jest po prostu przytulnie.

Tytuł: Servant
Tytuł oryginału: Servant
Sezon: 2
Odcinków: 10
Czas trwania odcinka: 34 minuty
Status: w trakcie
Stacja: Apple TV

TOWER PREP (Sezon 1)


Nie mam najmniejszego pojęcia, jak podsumować ten serial! Jest dziwny, zdecydowanie źle się zestarzał i mimo, że jest to w sumie pierwszy taki aktorki serial od Cartoon network, który widziałam (chyba), to totalnie nie żałuję, że mnie to ominęło. Przytoczę wam opis: Serial opisuje perypetie Iana Archera oraz jego przyjaciół – Gabriela "Gabe'a" Lexingtona Forresta, Candice "CJ" Ward i Suki Sato, którzy uczęszczają do ekskluzywnej szkoły o nazwie Wieża Prep. Wieża Prep to szkoła dla uczniów ze specjalnymi zdolnościami, a wychowankowie nie wiedzą, w jaki sposób tam się znaleźli i jak mogą ją opuścić. Ian wraz z przyjaciółmi postanawiają przeżyć niesamowite przygody, rozwiązując tajemnicze zagadki kryjące się za Wieżą Prep oraz odnaleźć drogę na powrót do normalnego życia. I cóż, no ja nie wiem. Pierwszy odcinek bardzo mi się spodobał, zapowiadał coś całkiem niezłego, ale bardzo szybko straciłam serce do tego serialu i mimo, że był taki króciutki, to kompletnie nie miałam ochoty go oglądać.

Nie był zły, ale to chyba po prostu nie moje klimaty.

Tytuł: Tower Prep
Tytuł oryginału: Tower Prep
Sezon: 1
Odcinków: 13
Czas trwania odcinka: 45 minut
Status: anulowany
Stacja: Cartoon Network

GHOST WRITER (Sezon 2)


Drugi sezon szczerze powiedziawszy trochę mnie zaskoczył, gdyż pierwsza połowa wyszła w październiku, trochę niespodziewanie, obejrzałam i zdążyłam już zupełnie o tym zapomnieć, gdy znienacka pojawił się na początku maja. Minus Apple TV jest taki, że o ich produkcjach praktycznie się nie słyszy, nie ma żadnej promocji, więc nawet, jeśli na jakiś sezon czekamy - łatwo go przeoczyć. Pierwsze półtorej odcinka zleciało mi bardziej na przypomnieniu sobie, co działo się wcześniej, ale szczerze powiem, że nie nastręcza to nie wiadomo jakich trudności i łatwo z powrotem wgryźć się w przygody dzieciaków.

I muszę śmiało przyznać, że druga połowa drugiego sezonu to póki co moja ulubiona część! Dlaczego? Bo w końcu dowiedzieliśmy się, kim jest tajemniczy Ghost Writer i większego zaskoczenia byście nie doznali! Fantastycznie zostało to rozwiązanie i nie wiem, jak bawią się na tym dzieciaki, bo to do nich skierowany jest serial, bo ja jako dorosły człowiek bawiłam się świetnie! Z uśmiechem na twarzy obserwowałam poczynania tych cudownych dzieciaków. Nie wiem, czy pojawi się trzeci sezon, nie ma póki co żadnych informacji, ale jeśli tak się nie stanie, to mimo wszystko uważam, że dostaliśmy zakończenie idealne! Ale po cichu będę liczyć na to, że jednak jeszcze ich zobaczę...

Tytuł: Autor widmo
Tytuł oryginału: Ghostwriter
Sezon: 2
Odcinków: 13
Czas trwania odcinka: 25 minut
Status: w trakcie
Stacja: Apple TV+

2 komentarze:

  1. Za dzieciaka oglądałam "Strażnika Teksasu", więc może i po "Walkera" sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie wręcz przeciwnie, dlatego podeszłam bez oczekiwań :)

      Usuń

Zostawiając komentarz uzdrawiasz jedną magiczną istotę. Zostaw po sobie ślad!

Copyright © Kasikowykurz , Blogger